Ψηφιοποιούνται περαιτέρω το 2021 τα λιμάνια

Η ψηφιοποίηση ολόκληρου του εύρους των λιμενικών δραστηριοτήτων αναμένεται να βάλει την «σφραγίδα» της την χρονιά που αναδύθηκε πριν λίγες ώρες ως απότοκο των συμπερασμάτων που εξήχθησαν για τις λιμενικές λειτουργίες την χρονιά του COVID-19.  Αν και η ψηφιοποίηση ουσιαστικά έχει προχωρήσει σημαντικά σε πολλές λιμενικές λειτουργίες η «επέλαση» του 5G, που ενεπλάκη σε συνομοσιολογικά σενάρια για την πανδημία, εκτιμάται ότι θα φέρει την «επανάσταση» στη λιμενική βιομηχανία που τώρα στην πλειοψηφία της λειτουργεί με «υβριδικού» χαρακτήρα μοντέλα με την ανθρώπινη εμπλοκή να υπερβαίνει κατά πολύ το 50% σε όλες τις λιμενικές λειτουργίες. Η καταλυτικού χαρακτήρα επίδραση του  5G αφορά στην «εξυπνότερη διαχείριση» αυτοματοποιημένων συστημάτων αλλά και τη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης αυτών στις «μυριάδες» των «μικροεντολών» που απαιτούνται από τους αυτοματισμούς για να λειτουργήσουν.  Μάλιστα ορισμένα λιμάνια της Ε.Ε. έχουν ήδη ξεκινήσει τα δικά τους αναπτυξιακά προγράμματα 5G, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της Αμβέρσας, το οποίο συνεργάζεται με την κυβέρνηση της πόλης και την πυροσβεστική υπηρεσία της Αμβέρσας για την ανάπτυξη και δοκιμή ενός ιδιωτικού δικτύου 5G. Στα μέσα του 2020 μεγάλες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που έχουν επεκταθεί σημαντικά στην εφοδιαστική αλλά και μεγάλα λιμάνια «βρέθηκαν στην ίδια ρότα» να υποστηρίζουν την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης (Electronic Bills of Lading) με την Digital Container Shipping Association (DCSA)να δείχνει το δρόμο των εξελίξεων. Να σημειωθεί ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες που παρείχαν την δυνατότητα στον πελάτη να «προσπεράσει» διαδικασίες του παρελθόντος οδηγεί σε κοσμογονικές αλλαγές στο D2D αλλά και στην εφοδιαστική. Τα συμπεράσματα από τις «διακοπές» της αλυσίδας την χρονιά του COVID-19 επιτάσσουν πλέον την υιοθέτηση τεχνολογιών ΙοΤ  με ότι αυτό συνεπάγεται. Τέλος στο ερώτημα περί της ασφαλείας των συστημάτων έναντι κυβερνο-επιθέσεων η απάντηση είναι απλή. Όλα τα προγράμματα κυβερνο-ασφάλειας θα απαιτήσουν επικαιροποίηση γεγονός που δεν είναι «άγνωστο» για τους ειδικούς επί θεμάτων πληροφορικής. Η εξ αποστάσεως εργασία που υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα αποτελέσματα της πανδημίας αποτελεί βασικό παράγοντα που συμβάλλει στην ευπάθεια μιας επιχείρησης στις κυβερνοεπιθέσεις. Μάλιστα η ΖΙΜ είναι η πρώτη από τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης που επενδύει στην κυβερνο-ασφάλεια καθώς σε συμφωνία με την Konfidas αναπτύσσει την ZKCyberStar, μιας νέας θυγατρική που προσφέρει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών κυβερνο-ασφάλειας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.