Στη δεύτερη φάση οι διαγωνισμοί για τον προαστιακός σε Λαύριο και Ραφήνα

Η έλευση του προαστιακού στα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας εκτιμάται ότι θα επιδράσει θετικά στον ανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των Κυκλάδων, και όχι μόνο καθώς μελλοντικά θα είναι εφικτό να μετακινηθούν οι ταχύπλοες μονάδες της ακτοπλοΐας από τον Πειραιά.. Οι εξελίξεις για την σιδηροδρομική κάλυψη των δύο λιμανιών, που αποτελεί αντικείμενο συζήτησης «επι χάρτου», κοντά στην εικοσαετία, «τρέχουν» πλέον καθώς διαγωνισμοί για το σύνολο των κομβικών σιδηροδρομικών έργων, έχουν ήδη περάσει στη δεύτερη φάση, η οποία αφορά στη διενέργεια του διαλόγου με τους υποψήφιους αναδόχους. Προχθές η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για τους 6+1 τεχνικούς συμβούλους των έργων. Πρόκειται για μια σειρά διαγωνισμών που θα εξασφαλίσουν την παρουσία εξειδικευμένων συμβούλων σε όλα τα στάδια της υλοποίησης των έργων.

Τα έργα επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο και την Ραφήνα εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την ουσιαστική αναβάθμιση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενισχύοντας τον στρατηγικό ρόλο των λιμενικών υποδομών της χώρας.

Η σιδηροδρομική γραμμή προς Λαύριο προβλέπει κομβική διασταύρωση στον σταθμό του Κωροπίου ενώ για την Ραφήνα υπάρχουν δύο σενάρια με επικρατέστερο αυτό της συνέχισης από τον σημερινό τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο. Ο συνολικό προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 700 εκατομμύρια ευρώ.