Με το τραίνο θα καταλάβει την πρώτη θέση της κατάταξης των λιμένων της Ευρώπης ο Πειραιά σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών. Ως γνωστόν ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στη κατάταξη των λιμένων της Μεσογείου αλλά συνδυαστικά με… τραίνο, θα καταστεί σύμφωνα με εκτιμήσεις πρώτο και στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων ο Πειραιάς που σήμερα «απειλεί» την τρίτη θέση που «κατέχει» το λιμάνι του Αμβούργου. Με την ανάπτυξη και του τέταρτου προβλήτα που περιλαμβάνεται στο επικαιροποιημένο master plan ο Πειραιάς δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές τους σε υλικοτεχνικές υποδομές. Ωστόσο και τα τρία λιμάνια της Β. Ευρώπης που προηγούνται του Πειραιά στην Ευρωπαϊκή κατάταξη το μόνο όπλο που διαθέτουν στην «μάχη των λιμένων» είναι οι σιδηροδρομικές τους καλύψεις και η δυνατότητα που τους παρέχουν να κάνουν διασπορά φορτίων στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Μόλις η σιδηροδρομική γραμμή του άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης είναι εξ ολοκλήρου έτοιμη, τα εμπορεύματα που προορίζονται για την κεντρική και ανατολική Ευρώπη δεν θα χρειάζονται να κάνουν τον κύκλο μέσω τα στενών του Γιβραλτάρ, την Ισπανίας και τη Γαλλίας για να ξεφορτώσουν στο Αμβούργο ή το Ρότερνταμ. Αντ ‘αυτού, η διαδρομή των εμπορευματοκιβωτίων θα οδηγεί με το τρένο από τον Πειραιά και την Αθήνα μέσω Σκoπίων, στο Βελιγράδι και τελικά απευθείας στη Βουδαπέστη. Η Αυστρία, για παράδειγμα, εισάγει αγαθά κυρίως μέσω των βόρειων λιμένων, αλλά θα μπορούσε να επωφεληθεί από τη νέα διαδρομή στο μέλλον. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών ο Πειραιάς ενυπάρχει, και στο σιδηροδρομικό «δρόμο του μεταξιού» την ανάπτυξη του οποίου υποστηρίζει ενεργά το Πεκίνο, στον «κάθετο άξονα» που διασυνδέει σιδηροδρομικά τον Πειραιά με κομβικής σημασίας σιδηροδρομικά κέντρα της Γερμανίας και Αυστρίας από όπου δηλαδή σήμερα διέρχεται ο σιδηροδρομικός «δρόμος του μεταξιού».
Χάρη στην επένδυση κινεζικών κεφαλαίων από τα τέλη του 2009 μέχρι και σήμερα, ο Πειραιάς, όχι μόνο δεν επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση που μεσολάβησε, αλλά αντιθέτως, έχει κατορθώσει να αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης και δεύτερη (ανεπίσημα πρώτη) στη Μεσόγειο, με ελάχιστη διαφορά από το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια με βάση την διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, και στην 32η από την 38η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των 100 πρώτων λιμένων σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία του Alphaliner και «καλπάζει» για την πρώτη τριαντάδα.