ESC και CLECAT προσφεύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού

ESC και CLECAT προσφεύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού καλώντας την να εξετάσει τις πρακτικές τιμολόγησης και κρατήσεων εν μέσω της συνεχιζόμενης διαταραχής στην αλυσίδα εφοδιασμού με εμπορευματοκιβώτια. Και οι δύο φορείς  υποστήριξαν ότι υπάρχει παραβίαση των υφιστάμενων συμβάσεων, η θέσπιση παράλογων όρων για την αποδοχή κρατήσεων και οι αυξήσεις των επιτοκίων πάνω από εκείνες που συμφωνήθηκαν στις συμβάσεις. Οι τιμές των φορτίων με κενά εμπορευματοκιβώτια έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ τους τελευταίους μήνες, με το Χρηματιστήριο Ναυτιλίας της Σαγκάης την περασμένη εβδομάδα να αναφέρει τιμές spot άνω των 4.000 δολαρίων ανά TEU για τις υπηρεσίες Ασίας-Ευρώπης. Η CLECAT και η ESC, οι οποίες θα συναντηθούν με την επιτροπή για να συζητήσουν τα θέματα, κάλεσαν τη ρυθμιστική αρχή να λάβει μέτρα παρόμοια με εκείνα άλλων αρμόδιων αρχών σε όλο τον κόσμο. Στο μεταξύ οι αρμόδιες Κινεζικές και Αμερικανικές αρχές έχουν στρέψει την προσοχή τους στο θέμα. Το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας έχει δηλώσει ότι θα ενισχύσει τον έλεγχό του στις πρακτικές τιμολόγησης μεταφορέων. Θα εντείνει τις προσπάθειες για να εξετάσει κατά πόσον οι μεταφορείς έχουν εκτελέσει σωστά τα καθήκοντά τους όσον αφορά την υποβολή εκθέσεων σχετικά με τους δασμούς. Δεσμεύθηκε επίσης να τους παρακινήσει να αυξήσουν περαιτέρω την προσφορά πλοίων και τη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή των ΗΠΑ εξετάζει πιθανές κυρώσεις μετά από αναφορές ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν προμηθεύουν εμπορευματοκιβώτια στους εξαγωγείς γεωργικών προϊόντων της χώρας σε εσωτερικές τοποθεσίες.