EBITDA 78,2% χαμηλότερα από το τρίτο τρίμηνο του 2022 εμφάνισε η CMA CGM

Η CMA CGM δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, καθώς τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη μειώνονται σημαντικά από έτος σε έτος. Οι τάσεις του πρώτου εξαμήνου του 2023 παρέμειναν στο προσκήνιο το τρίτο τρίμηνο του 2023, με επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς στον κλάδο των μεταφορών και των logistics.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα για την περίοδο, ο Rodolphe Saadé, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του CMA CGM Group, δήλωσε: «Ο κλάδος συνέχισε να ομαλοποιείται το τρίτο τρίμηνο, με επιστροφή στις συνθήκες της αγοράς πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η απόδοσή μας παρέμεινε πολύ σταθερή, επιβεβαιώνοντας τη συνάφεια της στρατηγικής ανάπτυξής μας στους τερματικούς σταθμούς και τα logistics. Κατά συνέπεια, είμαστε πιο ανθεκτικοί καθώς εισερχόμαστε σε αυτόν τον νέο κύκλο. Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αναμένεται να συνεχίσει να επιβαρύνει τη βιομηχανία μας την επόμενη περίοδο, αλλά οι μεταφερόμενοι όγκοι εξακολουθούν να είναι ισχυροί. Παραμένουμε δεσμευμένοι στον έλεγχο του λειτουργικού μας κόστους και συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην απαλλαγή από τον άνθρακα και την ψηφιοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών μας», πρόσθεσε ο Saadé.

Σύμφωνα με τα δημοσιοποιηθέντα στοιχεία τα έσοδα ανήλθαν σε 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023, με σταδιακή επανεξισορρόπηση των συνεισφορών από τις δραστηριότητες ναυτιλίας και logistics του Ομίλου.

Το EBITDA πλησίασε τα 2,0 δισεκατομμύρια δολάρια, 78,2% χαμηλότερα από το τρίτο τρίμηνο του 2022. Το περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 17,5%, μειωμένο κατά 28,5 μονάδες και τα καθαρά έσοδα για τον Όμιλο ανήλθαν σε 388 εκατομμύρια δολάρια. Το χρέος χωρίς τους χρηματοοικονομικούς πόρους ανήλθε συνολικά σε 0,1 δισεκατομμύρια δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Τα ενοποιημένα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του Ομίλου ανήλθαν σε 7,6 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 51,8% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη εξομάλυνση των ναύλων.

Το EBITDA ανήλθε σε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, 81,6% χαμηλότερα από το τρίτο τρίμηνο του 2022. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 21,0%, μειωμένο κατά 34 μονάδες. Τα μέσα έσοδα ανά TEU ανήλθαν σε 1.322 δολάρια, μειωμένα κατά 52,3% σε ετήσια βάση.

Οι μεταφερόμενοι όγκοι αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, αντιπροσωπεύοντας συνολικά 5,7 εκατομμύρια TEU. Οι όγκοι συνέχισαν να αυξάνονται στις γραμμές Βορρά-Νότου και μικρών αποστάσεων, ενώ εξομαλύνθηκαν περαιτέρω στις γραμμές Ανατολής-Δύσης, λόγω της απόσυρσης αποθεμάτων στις ΗΠΑ και της πιο συγκρατημένης κατανάλωσης των νοικοκυριών σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον, ανέφερε η CMA CGM.

Τα έσοδα από τις δραστηριότητες logistics ανήλθαν σε 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του έτους. Το EBITDA ανήλθε σε 348 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 3% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με την CMA CGM, η σταθερότητα των δραστηριοτήτων logistics, σε μια περίοδο πτώσης του εμπορίου, αντανακλά αφενός την επιβράδυνση των ναυλαγορών και αφετέρου την ενίσχυση της προσφοράς υπηρεσιών και την ανθεκτικότητα ορισμένων δραστηριοτήτων.

Τα έσοδα τέλος από άλλες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των λιμενικών τερματικών σταθμών και της CMA CGM AIR CARGO, αυξήθηκαν κατά 5,3% στα 526 εκατομμύρια δολάρια. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 56 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 58,4%, κυρίως λόγω της εξομάλυνσης των όγκων στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς και ειδικότερα της μείωσης των εσόδων από την αποθήκευση που συνδέεται με τις συμφορήσεις.