COVID-19: Τι ενδιαφέρον είχε το 2020 για τα boxships

Τρία βασικά στοιχεία για τα boxships , εμπεριέχει η ανασκόπηση για το έτος της πανδημίας. Η ανέλπιστη κερδοφορία, οι νέες παραγγελίες για τις κατηγορίες των 24.000 και άνω TEU’s και τα ατυχήματα. Σύμφωνα με τις πρώτες αναφορές οι ναυτιλιακές τακτικές γραμμές έχουν πράγματι δει τα κέρδη τους να αυξάνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, σε αντίθεση με πολλούς λιμένες και φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών που έχουν δει μειώσεις. Η εν λόγω θετική για τις ναυτιλιακές εταιρίες εξέλιξη αποδίδεται σε ένα μείγμα αυξημένων τιμών φορτίου, χαμηλότερων τιμών καυσίμων, εξοικονόμησης λειτουργίας από κενά δρομολόγια και μειωμένων τιμών ναύλωσης.

Το γεγονός της κερδοφορίας και η υπό συζήτηση ευρισκόμενη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας εντός του προσεχούς έτους φαίνεται να δικαιολογεί και την αλλαγή πλεύσης ορισμένων εταιριών ως προς τα ναυπηγικά τους προγράμματα. Η δρομολόγηση του CMA CGM Jacques Saade και η ανάπτυξη του στόλου της CMA CGM σε πλοία αυτού του μεγέθους, η παραγγελία της OOCL για επτά πλοία με ορίζοντα παράδοσης το 2023 τα οποία στοχεύει να τα δρομολογήσει στις γραμμές Ασίας- Ευρώπης, της Hapag-Lloyd για έξι ULCV, της ΟΝΕ με την παραγγελία του 1 δις δολαρίων και τελευταία της MSC με τέσσερα πλοία δεν αφήνουν περιθώρια για παρανοήσεις. Η κούρσα στην μεγάλη κατηγορία θα συνεχιστεί…

Τέλος η πρόσκρουση σε γερανογέφυρες στο λιμάνι του Busan και της Valencia που αποδόθηκαν αρχικώς  σε αστοχίες χειρισμών αλλά και η απώλεια 1.900 «κουτιών» από το ONE Apus «σημάδεψαν την χρονιά που φεύγει. Βέβαια η διερεύνηση του τι επακριβώς «αστόχησε» στην περίπτωση του  ONE Apus μάλλον θα αναλώσει σε συζητήσεις τεχνικού και όχι μόνο χαρακτήρα μεγάλο μέρος και του προσεχούς έτους καθώς τα θέματα ασφαλείας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δή των μεγάλων κλάσεων βρίσκονται στο προσκήνιο της επικαιρότητας.