Brexit: Ζητούνται εκτελωνιστές…

Ενώ όλα τα σενάρια έχουν τεθεί επί τάπητος από τα Βρετανικά λιμάνια που ετοιμάζονται να δοκιμαστούν «σκληρά» από τα απόνερα ενός άτακτου Brexit στο προσκήνιο ήρθε το θέμα των εξειδικευμένων στελεχών για τις τελωνειακές διατυπώσεις. Ή μάλλον το θέμα της έλλειψης ικανού αριθμού εκπαιδευμένων στελεχών σε τελωνειακές διαδικασίες  που όπως εικάζεται από τα μέχρι στιγμής δεδομένα θα επιστρέψουν την επόμενη ημέρα του Βρετανικά λιμάνια. Αν και η ψηφιοποίηση στις λιμενικές δραστηριότητες της Βρετανίας έχει προχωρήσει η έλλειψη εξειδικευμένων ατόμων στα τελωνειακά αποδίδεται στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν ήταν απαιτητός από τα λιμάνια ένας ικανός αριθμός στελεχών καθώς οι μόνες διαδικασίες που απαιτούσαν κάποιους ελέγχους αφορούσαν εισαγωγές από τρίτες, εκτός ΕΕ, χώρες. Ωστόσο το ενδεχόμενο επιστροφής των ελέγχων κυρίως στα φορτηγά οχήματα, και όχι μόνο, στα λιμάνια που εξυπηρετούν τις πορθμειακές γραμμές της Μάγχης, όπως το Ντόβερ, έχει ήδη αποτελέσει αιτία συναγερμού καθώς σε ένα από τα σενάρια που τέθηκαν στο τραπέζι έδειξε καθυστερήσεις 24ώρων και συνακόλουθα ουρές χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί, ότι μεγάλα λιμάνια της Β. Θάλασσας που εξυπηρετούν πορθμειακές γραμμές προς την Βρετανία αλλά και μεταφορές short sea, γενικότερα έχουν ήδη ενεργοποιήσει σχέδια αποτροπής της συμφόρεσης λόγω των ελέγχων που θα απαιτηθούν προσεχώς. Επισημαίνεται τέλος ότι ο πρόεδρος του Βρετανικού Ναυτικού Επιμελητηρίου Sir Michael Bibby στο ετήσιο δείπνο, παρουσία των Secretary of State for Transport Chris Grayling και  Shipping Minister Nusrat Ghani προέτρεψε την κυβέρνηση να βρει λύση στο θέμα της συμφωνίας με την ΕΕ για το Brexit ενώ προέβη και σε επισημάνσεις σχετικά με τα της εφαρμογής του UK tonnage tax ενώ επίσης υπογράμμισε την αναγκαιότητα μείωσης των γραφειοκρατικών διατυπώσεων με βελτίωση της ψηφιοποίησης ώστε να υποστηριχθούν καλύτερα οι ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Πηγή: theseanation.gr