Σιδηροδρομικό hub το Ρότερνταμ…

Δεν αποτελεί είδηση πλέον ότι τα λιμάνια με πρόσωπο στη βόρεια θάλασσα αξιοποιούν το σιδηρόδρομο για να διακινήσουν φορτία στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών. Η είδηση είναι ότι αυτές οι κινήσεις αυξάνουν διαρκώς ως προς τους κομιζόμενους όγκους γεγονός που δείχνει την σημασία του μέσου. Με βάση τα στοιχεία κοντά στα 750 TEU’s  την εβδομάδα «πηγαινοφέρνουν» οι εξπρές εμπορικοί συρμοί μεταξύ Ρότερνταμ και Αλσατίας. Η ανάπτυξη της κίνησης στη γραμμή αποτελεί θετική ένδειξη για τις συνδυασμένες μεταφορές οι οποίες αξιοποιούν εκτός των άλλων μέσων και τις πλωτές ποτάμιες οδούς. Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων, ουσιαστικά λειτουργεί ως ανάχωμα του ενδεχομένου φυγής φορτίων προς λιμάνια χωρών της νότιας Ευρώπης. Όπου σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία εσχάτως εξελίσσεται λιμενική επίθεση για την κυρίευση διεθνών φορτίων με σιδηροδρομικά οχήματα… Οι υπερταχείες ξεκινούν από το Ρότερνταμ Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο καλύπτοντας APM, APM-II, ECT Delta, ECT Euromax και RWG και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή από Στρασβούργο. Να σημειωθεί ότι τελευταίες παρατηρήσεις που έγιναν στους χρόνους διακίνησης ο σιδηρόδρομος «ξεπέρασε» τις ποτάμιες λύσεις καθώς διαπιστώθηκε ότι η διακίνηση γίνεται μέσα στο 24ωρο σιδηροδρομικά έναντι 48 έως και 72 ωρών της άλλης επιλογής. Υπενθυμίζεται τέλος ότι το Maasvlakte ΙΙ που είναι πλήρως αυτοματοποιημένο απαιτεί ταχύτατη διασπορά αλλά και συγκέντρωση φορτίων κάτι που φαίνεται ότι καλύπτει ο σιδηρόδρομος.