Προσεχώς σιδηροδρομικό Σουέζ

Την κατασκευή σιδηροδρομικού Σουέζ, παράλληλου της γνωστής Διώρυγας, που έγινε γνωστότερη από την προσάραξη του Ever Given, «έβαλε μπροστά» η Αιγυπτιακή κυβέρνηση σε υλοποίηση ενός σχεδιασμού που έχει συζητηθεί στα for a των συνδυασμένων μεταφορών την τελευταία διετία. Η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας με ηλεκτροκίνηση στην Αίγυπτο, μήκους 1.800 χιλιομέτρων θα συνδέει τις πόλεις Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με τη Marsa Matrouh και την Αλεξάνδρεια στη Μεσόγειο, προσφέροντας μια εναλλακτική πρόταση για την διακίνηση φορτίων «παράλληλα» της Διώρυγας. Το έργο έχει κόστος κοντά στα πέντε δισεκατομμύρια δολάρια και θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο ενός φιλόδοξου σχεδίου ανάπτυξης ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας1.800 χιλιομέτρων συνολικά. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το συνολικό φορτίο της «εσωτερικής ναυσιπλοΐας» που θα μεταφερθεί στις σιδηροδρομική μεταφορά θα αυξηθεί κατά 15%. Στο έργο θα εμπλακούν Orascom Construction S.A.E., The Arab Contractors, Siemens Mobility και το National Authority of Tunnels. Η γεωστρατηγική και οικονομική σημασία του εγχειρήματος είναι προφανής καθώς η λειτουργία της γραμμής θα δώσει εναλλακτικές παράκαμψης της συμβατικής Διώρυγας αλλά και των κινδύνων που ελλοχεύουν για τις διεθνείς εμπορευματικές ροές από περιπτώσεις σαν αυτή του Ever Given. Να σημειωθεί ότι ανάλογης γεωστρατηγικής και οικονομικής σημασία είναι και η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης επι ελληνικού εδάφους με το δίκτυο της Βουλγαρίας, Ρουμανίας, και Ουγγαρίας και τα λιμάνια τους με «πρόσωπο» στην Μ. Θάλασσα, για την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου.