Κοινή δράση Κέρκυρας- Νότιας Ιταλίας για διεθνή υδατοδρόμια

Η πιστοποίηση και υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών ώστε να αποκτήσουν άδεια διεθνών πτήσεων τα υδατοδρόμια που κατασκευάζονται στο βόρειο Ιόνιο, αποτελεί το αντικείμενο της συνεργασίας που έχει ξεκινήσει ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας με τους αντίστοιχους οργανισμούς των λιμανιών της νότιας Ιταλίας.

Η εναρκτήρια συνάντηση του έργου “SWAN” [Εnhancing Regional transportation through Sustainable Water Aerodrome Network] – το οποίο είναι Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα – Ιταλία 2014/2020 – πραγματοποιήθηκε 22 Μαρτίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΟΛΚΕ.

Στο στρατηγικής σημασίας πρόγραμμα συμμετέχει ο ΟΛΚΕ, ως επικεφαλής εταίρος, καθώς και οι Δήμοι Κέρκυρας , Gallipoli και Nardo, και επίσης το Δίκτυο Λιμένων Ιονίου.

Το εν λόγω Πρόγραμμα αποτελεί σπουδαία αναπτυξιακή ευκαιρία μία ευκαιρία που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων, θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στα οφέλη που θα αποκομίσει η τοπική οικονομία

Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το διασυνοριακό πρόγραμμα Swan στο οποίο συμμετέχει το Λιμάνι της Κέρκυρας και αυτά του Ότραντο και του Τάραντο, ενώ στόχος είναι από το Μάρτιο του 2020 να ξεκινήσουν διεθνείς πτήσεις, παράλληλα με τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων που θα συνδέουν τα νησιά του Ιονίου μεταξύ τους.

Το έργο αφορά την ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων μεταξύ της Κέρκυρας, Παξών, Οθωνών, Ερείκουσας, Μαθρακίου και περιοχών της Νότιας Ιταλίας με προϋπολογισμό 2,5 εκ. ευρώ.

Στο θεσμικό πλαίσιο για της αδειοδότηση των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, για πρώτη φορά κατοχυρώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας της άδειας ίδρυσης των υδατοδρομίων οι διαδικασίες έχουν επιταχυνθεί και έχουν μπει στην τελευταία ευθεία για τα υδατοδρόμια της Λευκάδας, του Μεγανησίου, της Κεφαλονιάς και άλλων περιοχών στα Επτάνησα ώστε να λειτουργήσει πλήρως το δίκτυο από το Μάρτιο του 2020.

Ας σημειωθεί ότι έως το 2008, εκτελούνταν για πέντε χρόνια πτήσεις υδροπλάνων στο Ιόνιο και τη νότια Ιταλία με έδρα την Κέρκυρα, ωστόσο, διακόπηκαν καθώς εξέλειπε πλήρως οποιοδήποτε θεσμικό πλαίσιο με αποτέλεσμα οι τότε εταιρίες που δραστηριοποιούνταν στη χώρα μας να αναγκαστούν να σταματήσουν το πτητικό έργο τους και να αποχωρήσουν από την Ελλάδα.

Τους βασικούς άξονες και στόχους του προγράμματος παρουσίασαν εκ μέρους του ΟΛΚΕ ο Πρόεδρος Σπύρος Στεφανίδης και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βασίλης Καββαδίας, ως εκπρόσωπος του Δήμου, ενώ αμφότεροι εστίασαν στα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση του έργου όσον αφορά στην αναβάθμιση ποιότητας ζωής των κατοίκων και στην τουριστική – οικονομική ανάπτυξη των συμμετεχουσών περιοχών.

Στη συνάντηση συμμετείχαν και απηύθυναν χαιρετισμό, οι Βουλευτές Κέρκυρας Κώστας Παυλίδης και Φωτεινή Βάκη, ενώ παρευρέθησαν η Αντιδήμαρχος Μαθρακίου Νόνη Μάστορα, ο Δημοτικός Σύμβουλος Νίκος Χειρδάρης ως εκπρόσωπος του Επιμελητήριου, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Νίκος Καλόγερος και Δημήτρης Μεταλληνός, ο Αντώνης Χαρίτος ως εκπρόσωπος του AOCTA , η Κατερίνα Αθανασίου ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Κέρκυρας , ο πρώην Δήμαρχος Θιναλίων, Σπύρος Βάρελης καθώς και ο πρώην Πρόεδρος του ΟΛΚΕ Σωτήρης Βλάχος.