Ένα μοντέλο διάσωσης…

Το μοντέλο που θα αποτρέψει χαοτικές καταστάσεις στα λιμάνια την 1η Νοεμβρίου οπότε ουσιαστικά θα έχει εισέλθει η χώρα στην μετά Brexit εποχή αναζητούν ακόμη… τα Βρετανικά λιμάνια. Οι μέχρι σήμερα «προσομοιώσεις» που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση των συνεπειών από την εφαρμογή των τελωνειακών ελέγχων σε φορτία και επιβάτες μάλλον δικαιώνουν «τρομακτικά σενάρια» με πολυήμερες καθυστερήσεις , ουρές χιλιομέτρων και καταστάσεις σε ελλείψεις πρώτων υλών και αγαθών που η Βρετανία είχε να αντιμετωπίσει από τν Β. παγκόσμιο πόλεμο. Εσχάτως το μοντέλο των «ελεύθερων» λιμένων που έχει πέσει στο τραπέζι από την αναλήψεως των καθηκόντων του Μπ. Τζόνσον φαίνεται να ότι έχει ανεβάσεις τους τόνους της αισιοδοξίας χωρίς ωστόσο επι της ουσίας να έχουν λυθεί οι βασικές παράμετροι των θεμάτων που προσδιορίζουν το «πρόβλημα». Στο διάστημα που διέρρευσε οι συζητήσεις για προσλήψεις στο λιμενικό τομέα αλλά και στις αρμόδιες διευθύνσεις τελωνειακών και άλλων ελέγχων μάλλον λειτούργησαν «καθησυχαστικά» αλλά από τις αποτιμήσεις δεν έλυσαν το πρόβλημα. Το οποίο αντιμετωπίζουν πλέον και τα λιμάνια στην άλλη πλευρά της Μάγχης και γενικότερα της Β. Θάλασσας με το short sea shipping (SSS)να ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει το «μεγαλύτερο κύμα» στην ιστορία του. Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων ακόμη και η νέα πρόταση να υιοθετηθεί θα απαιτηθεί χρόνος για την ρύθμιση παραμέτρων που δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς η 31η Οκτωβρίου είναι πολύ κοντά.