Υπό προϋποθέσεις «κομβικό» homeport για την ανατολική Μεσόγειο το λιμάνι του Πειραιά

Υπό προϋποθέσεις  τον κομβικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει την προσεχή πενταετία 2020-2025 το λιμάνι του Πειραιά  για την ανατολική Μεσόγειο διαβλέπουν υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων του τομέα της κρουαζιέρας. Οι προϋποθέσεις αφορούν σε εντός και εκτός λιμένα παρεμβάσεις με την εξωτερικές να παίζουν μάλλον καθοριστικό ρόλο. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι δρομολογήσεις κρουαζιερόπλοιων που έχουν ανακοινωθεί με προορισμούς της ανατολικής Μεσόγειου με αιχμή εκείνη της Celestyal Cruises των «τριών ηπείρων» έχει «εξιτάρει» το ενδιαφέρον στελεχών της κρουαζιέρας που αναμένουν το «επόμενο βήμα» των επενδύσεων της ΟΛΠ- COSCO για την περαιτέρω ανάπτυξη του cruise terminal και των υποστηρικτικών του υπηρεσιών για τις οποίες έχει γίνει πολύς λόγος τελευταία ελέω του master plan της ΟΛΠ- COSCO.  Στις εκτός λιμένα παρεμβάσεις το κυκλοφοριακό εξακολουθεί να αποτελεί το υπ αριθμό ένα θέμα με αμέσως επόμενο εκείνο της συγκοινωνιακής διασύνδεσης με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Να σημειωθεί ότι η Κωνσταντινούπολη που θεωρείται η κορυφαία περίπτωση  κομβικού homeport έχει βελτιστοποιήσει και ελαχιστοποιήσει την απόσταση του λιμένα τόσο από το παλαιό όσο και το νέο αεροδρόμιο.

Ο Πειραιάς γεωγραφικά βρίσκεται σε καλύτερη θέση, έναντι άλλων επιλογών, για τις δρομολογήσεις στην ανατολική Μεσόγειο κάτι που δεν έχει διαλάθει της προσοχής των επιτελών του τομέα της κρουαζιέρας όπως και το γεγονός ότι από το 2012 και εντεύθεν έχει εφαρμόσει επιτυχώς το σύστημα κατανομής των αγκυροβολίων των κρουαζιερόπλοιων. Το τρέχον έτος πάντως για το  cruise terminal του Πειραιά αναμένεται να «κλείσει» θετικά με μία αύξηση που υπολογίζεται στο 15% με ένα μέλλον ευοίωνο αν οι μεγάλες εταιρίες που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια επιλέξουν να προσθέσουν τον Πειραιά στις homeport επιλογές τους για την προσεχή πενταετία.