Υβριδικές προώσεις: Στο τραπέζι των προτάσεων και ο άνεμος

Μία πρόταση που συζητείται περισσότερο της δεκαετίας για την χρήση του ανέμου στην πρόωση πλοίων επανέφερε στο προσκήνιο εταιρία που διαχειρίζεται κρουαζιερόπλοια. Το εν λόγω θέμα-πρόταση ήρθε στη δημοσιότητα με την ανακοίνωση της Viking Line σύμφωνα με την οποία έχει τοποθετηθεί στο Viking Grace cruise ferry ένας εξελιγμένος τεχνολογικά ρότορας ο οποίος μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη του ανέμου για πρόωση του πλοίου υπό ορισμένες συνθήκες. Η χρήση τέτοιων «συσκευών» τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου δημοσιοποίησε η εν λόγω εταιρία αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων και τεχνολογικών προτάσεων από εταιρίες που διερευνούν τις δυνατότητες άλλων πηγών ισχύος για την κίνηση πλοίων ενόψει και της αυστηροποίησης του πλαισίου για τις εκπομπές αέριων ρύπων. Ο ρότορας που τοποθετήθηκε στο πλοίο έχει ύψος 24 μέτρων και 4 μέτρων πλάτος και αποτελεί εξέλιξη του Flettner rotor. Πάντως στο πλαίσιο της χρήσης των υβριδικών προώσεων η εταιρία θα τοποθετήσει επίσης δύο ανάλογους ρότορες σε δύο πλοία της που είναι υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Κίνας με ορίζοντα παράδοσης το 2020.