Τα τραίνα, η χαμένη εικοσαετία, τα λιμάνια και ο ανταγωνισμός

Θα προλάβουν τα ελληνικά λιμάνια, πρωτίστως δε ο ΟΛΠ-COSCO  να απαντήσουν στον ανταγωνισμό των Ιταλικών λιμανιών που ετοιμάζονται να αξιοποιήσουν την επικείμενη προς υπογραφή  διμερή συμφωνία Κίνας- Ιταλίας; Και μάλιστα του ανταγωνισμού όχι στο λιμενικό αλλά στο σιδηροδρομικό πεδίο; Η «ελπιδοφόρα» απάντηση, αν όλα δουλέψουν «ρολόι»- κάτι “σπάνιο” για τα ελληνικά δεδομένα- έρχεται δια στόματος του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Θάνου Βούρδα ο οποίος , στο συνέδριο «Η Θεσσαλία κόμβος Μεταφορών – Ο ρόλος των Μέσων σταθερής τροχιάς ως πυλώνας ανάπτυξης» δήλωσε πως στις αρχές Απριλίου ενεργοποιούνται τα συστήματα τηλεδιοίκησης  στην διπλής κατεύθυνσης ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη».  Να σημειωθεί ότι το διάστημα που διέρρευσε από της γνωστοποίησης της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου στην Ιταλία και της αναγγελίας σύναψης συμφωνίας για επέκταση του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού τα Ιταλικά λιμάνια σχεδόν «βομβάρδισαν» τα μμε προτάσσοντας τις άριστες σιδηροδρομικές τους καλύψεις και τις υπερ-υψηλών ταχυτήτων δρομολογήσεις εμπορικών συρμών.  Γνώστες των «δρομολογημένων» εξελίξεων σε Ελλάδα και Ιταλία που “παροικούν” την Ακτής Μιαούλη δεν φάνηκαν να ανησυχούν καθώς ο Πειραιάς διατηρεί το πλεονέκτημα της μειωμένης απόστασης από το Σουέζ σε σχέση με τα λιμάνια της Αδριατικής, διαθέτει τα κατάλληλα βυθίσματα για να εξυπηρετεί τους «γίγαντες» που έχουν δρομολογηθεί στις γραμμές Ασίας Ευρώπης και επιπροσθέτως διαθέτει πλέον σιδηροδρομική κάλυψη… Της οποίας η ανάπτυξη διήρκεσε περισσότερο της εικοσαετίας. Δηλαδή ενός χρονικού διαστήματος που αν είχε αξιοποιηθεί  από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Βόλου από τότε ίσως σήμερα η εικόνα να ήταν τελείως διαφορετική σε πολλά επίπεδα… Τώρα αν θα δρομολογηθούν εμπορικοί συρμοί που θα πιάνουν τα “ορια ταχύτητας” του άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα που ουσιαστικά εναπόκειται να “δρομολογηθεί” απο τις εταιρίες που έχουν συσταθεί με στόχο να αναπτύξουν τις σιδηροδρομικές εμταφορές απο και προς του ΟΛΠ και ΟΛΘ.

TheDockRat