Στρατηγικής σημασίας για τις συνδυασμένες μεταφορές το πρώην στρατοπέδου Γκόνου

Στρατηγικής σημασίας ρόλο για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην Β. Ελλάδα αλλά και παράλληλα της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία και το Δούναβη διαδραματίζει το πρώην στρατοπέδου Γκόνου. Χθες όπως ανακοίνωσε από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης στις 20 Απριλίου αναμένεται να προκηρυχθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου προκειμένου να δημιουργηθεί εμπορευματικό κέντρο στη δυτική Θεσσαλονίκη. Στο σύνολο της έκτασης των 600 στρεμμάτων εκτιμάται ότι μπορούν να κατασκευαστούν αποθηκευτικοί χώροι 250.000-300.000 τ.μ., για τη δημιουργία των οποίων θα απαιτηθεί επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ανάπτυξη του χώρου ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ και η Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη που μετέχει στην Κοινοπραξία που αγόρασε το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της ΟΛΘ Α.Ε. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Σπίρτζης με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας . Και τούτο καθώς η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης-Ρούσε είναι παγκόσμιας στρατηγικής σημασίας, γεγονός που αναβαθμίζει την Ελλάδα δεδομένου ότι παρακάμπτονται σιδηροδρομικά τα Δαρδανέλια. Εστιάζοντας στο σιδηροδρομικό κομμάτι ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου για να σημειώσει ότι η ελληνοβουλγαρική εταιρία που θα συγκροτηθεί, σύντομα θα προχωρήσει στην αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και ιδιωτικών κεφαλαίων. Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην αναβάθμιση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης από τον άξονα ενώ υπενθύμισε και την επικείμενη ολοκλήρωση αρχές καλοκαιριού της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη ,που συντομεύει τη διαδρομή σε 3 ώρες και 20 λεπτά εκφράζοντας την ελπίδα ότι στα εγκαίνια της ΔΕΘ, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, θα γίνουν και τα πρώτα δρομολόγια με τα «γρήγορα» τρένα.