Στην πρώτη 30άδα ο ΟΛΠ

Στόχευε στην 30ή αλλά μάλλον θα βρεθεί κοντά στην 25η θέση της παγκόσμιας κατάταξης λιμένων ο ΟΛΠ σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις στοιχείων που είδαν το φως της δημοσιότητας. Το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά θα είχε ταχύτερη και δυναμικότερη ανάπτυξη αν «έμπαινε μπροστά’ η κατασκευή του 4ου προβλήτα. Ο τελευταίος σύμφωνα με τις «κακές γλώσσες» προς ώρας φαίνεται να έχει γίνει «θυσία» λόγω των γενικότερων γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της διατήρηση ισορροπιών από την κυβέρνηση καθώς Γερμανία, Ολλανδία και Δανία δεν «βλέπουν με καλό μάτι» το ενδεχόμενο τα λιμάνια τους που ήδη υφίστανται τον ανταγωνισμό από τον Πειραιά να χάσουν προς όφελος του τελευταίου κομμάτι από την κίνησή τους. Η «κινεζική επέλαση» στην ευρωπαϊκή ήπειρο άλλωστε έχει αποτελέσει την αιτία συναγερμού σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης που προσπαθούν να την ανασχέσουν αλλά χωρίς ως τώρα αποτέλεσμα. Η χρονιά που έρχεται πάντως θα είναι χρονιά εξελίξεων για το ελληνικό λιμενικό σύστημα καθώς θα ενεργοποιηθεί ο σχεδιασμός αξιοποίησης των δέκα στρατηγικής σημασίας λιμένων αρχής γενομένης από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για το οποίο υπάρχει καταγεγραμμένο έντονο επενδυτικό αλλά και διπλωματικό ενδιαφέρον. Βέβαια όσο αφορά στον Πειραιά το ερώτημα είναι αν μέσα στο πρώτο ή στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα κριθεί ότι «ωρίμασαν» οι συνθήκες για τον 4ο προβλήτα καθώς οι Κινέζοι έχουν ήδη «λάβει τα μηνύματα» για το πώς πρέπει να κινηθούν ώστε να συμβάλουν στην «ωρίμανση».