Στα διαλυτήρια 13 κρουαζιερόπλοια το 2020

Δεκατρία κρουαζιερόπλοια έβαλαν πλώρη το 2020 για τα διαλυτήρια. Το άνοιγμα της αγοράς του scrap ήταν μάλλον «βίαιο» κατά τους αναλυτές που είδαν για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες να ανοίγει ο χορός των διαλύσεων για κρουαζιερόπλοια αλλά και η second hand αγορά.  Άξιο προσοχής το γεγονός ότι εκτός από το πενήντα πέντε ετών Marco Polo τα υπόλοιπα κρουαζιερόπλοια ήταν καταφανώς μικρότερης ηλικίας που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1990 και τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η πανδημία έδωσε την ευκαιρία στις εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων να «ξεφορτωθούν» , έστω και υπό την πίεση που άσκησε στα οικονομικά τους, πλοία τα οποία θα έπρεπε να δεχθούν εκτεταμένες επισκευές ή μετασκευές για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς τα στάνταρ της οποία είχαν λάβει την ανιούσα την διετία 2018-19 αλλά και στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ.  Της προσοχής των αναλυτών πάντως δεν έχει διαλάθει το γεγονός ότι πολλές εταιρίες σπεύδουν να παρατείνουν τις ακινησίες των πλοίων του μήνα το μήνα καθώς τα μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας ισχύουν και στις αγορές που απευθύνονται σε Ευρώπη και ΗΠΑ οι εμβολιασμοί που γίνονται δεν γίνονται προς ώρας με τους επιθυμητούς ρυθμούς. Αυτό σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις θα μπορούσε να οδηγήσει και άλλες μονάδες για διάλυση και μάλιστα σε περίοδο όπου η τιμή ανά τόνο τώρα που δεν υπάρχει πίεση είναι διαπραγματεύσιμη.  Να σημειωθεί ότι στην κορύφωση της πανδημίας το 2020 οι τιμή ανά τόνο κυμάνθηκε κοντά στα 100 δολάρια ενώ σήμερα κυμαίνεται μεταξύ 300 και 400 δολαρίων. Το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που προστέθηκε στη λίστα είναι το Grand Celebration που οδηγήθηκε σε διαλυτήριο στην Ινδία.