Σημαίνει η ώρα της ΕΣΑΛ και του… ΚΑΣ

Το ενδιαφέρον στο επόμενο ή στα επόμενα βήματα για το επικαιροποιημένο master plan της ΟΛΠ- COSCO καθώς η ηγεσία του ΥΝΝΠ ουσιαστικά θα το μεταβιβάσει προς εξέταση στην ΕΣΑΛ. Να σημειωθεί ότι η «γνωμοδότηση» της ΕΣΑΛ, η συνεδρίαση της οποίας τοποθετείται στα μέσα Σεπτεμβρίου μετά την τέλεση της ΔΕΘ, αναμένεται  «κλείσει» ένα «κεφάλαιο» η ανάγνωση του οποίου από τους ημεδαπούς και αλλοδαπούς ενδιαφερόμενους επενδυτές έδωσε αρνητικά μηνύματα και μάλιστα σε μία περίοδο που η ελληνική οικονομία είχε και έχει ανάγκη από επενδύσεις. Να σημειωθεί ότι η γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ είναι το πρώτο βήμα καθώς μοιραία θα ακολουθήσει και εκείνο του ΚΑΣ το οποίο επίσης τυπικά θα γνωμοδοτήσει όπου απαιτηθεί, αν απαιτηθεί,. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, κατατίθεται σήμερα από τη διοίκηση του ΟΛΠ το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά που προβλέπει επιπλέον επενδύσεις. Ο υπουργός Ναυτιλίας στη συνέχεια αναμένεται να προωθήσει το συγκεκριμένο σχέδιο στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ προς επεξεργασία. Το νέα βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).Το ύψος της νέας επένδυσης που αφορά τον τέταρτο προβλήτα, ο οποίος θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1, υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα (capacity) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teu. Αναφορικά με το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), θα είναι κατά πολύ μικρότερο από τον αρχικό σχεδιασμό από τα 44 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, στα 22 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, καθώς στη νέα βελτιωμένη πρόταση δεν συμπεριλαμβάνεται το εμπορικό κέντρο (mall).