Το παγκόσμιο επενδυτικό ενδιαφέρον έχει προσελκύσει η «άνοιξη της κρουαζιέρας» και η διαφαινόμενη τάση έως και τριπλασιασμού των επιβατών που διαλέγουν αυτή τη μορφή του θαλάσσιου τουρισμού. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι, ότι όλες πλην ελαχίστων εταιρίες έχουν παραγγείλει στις ναυπηγικές μονάδες που ειδικεύονται σε κατασκευές επιβατηγών πλοίων νέα κρουαζιερόπλοια για να αυξήσου το δυναμικό τους σε «κλίνες». Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο της όλης υπόθεσης είναι ότι εκτός των άλλων ευρωπαϊκών ναυπηγικών μονάδων το εύρος των παραγγελιών που τέθηκαν έδωσαν πνοή ζωής και σε «μικρά» ναυπηγεία της Βαλκανικής. Ήδη τα ναυπηγεία Uljanik Group και Brodosplit έχουν αναλάβει σημαντικές παραγγελίες για μικρότερα μεν κρουαζιερόπλοια σε σχέση με τα ναυπηγούμενα σε άλλες ευρωπαϊκές μονάδες αλλά ικανές να τα εντάξουν σε ένα χώρο όπου εκτιμάται ότι στην προσεχή τριετία θα τεθούν και άλλες παραγγελίες για κρουαζιερόπλοια. Μεγάλοι απόντες από τη γιορτή τα ναυπηγεία που βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο τα οποία και αντιμετωπίζουν μια σειρά ζητήματα που σχετίζονται με το ιδιοκτησιακό τους περιβάλλον και την περαιτέρω οικονομικής τους επιβίωση. Δεδομένων των συνθηκών παραμένει άγνωστο αν κάποια μικρή ναυπηγική μονάδα της επισκευαστικής ζώνης του Περάματος μπορεί να κτίσει «μικρά» κρουαζιερόπλοια μεγέθους super cruiser εξ ολοκλήρου ή σε συνεργασία παρά το γεγονός ότι έχουν καταγραφεί σημαντικές ναυπηγήσεις σε αμφίδρομα ferry boat που παραγγέλθηκαν από διεθνούς εμβέλειας πελάτες.