«Πεισματικά» τέταρτος ο Πειραιάς…

«Πεισματικά», και παρά τα ισχυρά απόνερα της πανδημίας, το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην τέταρτη θέση της κατάταξης των μεταξύ των 15 κορυφαίων λιμένων της Ευρώπηςτο πρώτο εξάμηνο του έτους . Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το porteconomics, το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, η διακίνηση containers στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας υποχώρησε κατά 6,2%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ανεξάρτητα των διακυμάνσεων της κίνησης όπως αυτή αποτυπώνεται για τον Πειραιά και τα άλλα δεκατέσσερα λιμάνια στα στοιχεία του porteconomics ο Πειραιάς εξακολουθεί να διεκδικεί μια από τις πρώτες τρείς θέσεις της κατάταξης και συνακόλουθα μιας καλύτερης θέσης στην παγκόσμια κατάταξη υπό προϋποθέσεις που σχετίζονται με τις υποδομές και τον πολυσυζητημένο 4ο προβλήτα, που φαίνεται να έχει περάσει στο παρασκήνιο του master plan και των σχετικών συζητήσεων, αλλά και με το σιδηροδρομικό έργο. Για το τελευταίο νερό στο μύλο των συζητήσεων περί των σιδηροδρομικών καλύψεων των λιμένων έριξε η υπογραφή σύμβασης πρόσβασης και χρήσης του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου από την Ρουμανική GFR. Η είσοδος της GFR αποτυπώνει τάση σταδιακής έντασης του ανταγωνισμού στις εγχώριες εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, στις οποίες ήδη δραστηριοποιούνται – με δικές τους μηχανές έλξης – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Rail Cargo Logistics Goldair, με την αγορά να αναμένει και τις μελλοντικές κινήσεις της PEARL.