Παρ ολίγον «μπάχαλο» στον Πειραιά λόγω κοροναϊού…

Η έλλειψη οδηγιών για την αντιμετώπιση  ενδεχόμενων κρουσμάτων του κοροναϊού σε εισερχόμενα εμπορικά πλοία αλλά και κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια λίγο έλλειψε να δημιουργήσει «μπάχαλο» στον Πειραιά.  Αιτία η μη παροχή υπηρεσιών πλοήγησης σε κατάπλου του «ΥΜ WARRANTY” στις εγκαταστάσεις  του λιμένα Πειραιά επικαλούμενη η Πλοηγική Υπηρεσία τη μη ύπαρξη σχετικών οδηγιών για διενέργεια υγειονομικού ελέγχου για τη νόσο καθόσον το πλοίο είχε καταπλεύσει σε λιμένα της Κίνας . Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης η οποία με επείγον έγγραφό της ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού ΝΝΠ κ. Γ. Πλακιωτάκη προκειμένου να παρασχεθούν οι κατάλληλες οδηγίες στην Πλοηγική Υπηρεσία και όχι μόνο, σχετικά με τον κοροναϊό.  Η Ένωση μεταξύ των άλλων σημείωσε τους κινδύνους από τον αντίκτυπο που θα δημιουργηθεί για τη χώρα στην περίπτωση μη εξυπηρέτησης πλοίων αλλά και της ζημίας που θα επέλθει στους ναυτικούς πράκτορες και τις εταιρίες των πλοίων που καταπλέουν στον Πειραιά.  Μάλιστα κατέρριψε τη «φοβία» της ΠΥ καθώς στο έγγραφό της σημειώνει ότι το εν λόγω πλοίο είχε αποπλεύσει από Κινεζικό λιμάνι προ εικοσαημέρου διερχόμενο από λιμένα της Σιγκαπούρης όπου δεν υπάρχει κρούσμα του υιού επισημαίνοντας ότι ούτε με βάση τα έγγραφα του πλοίου και κατά δήλωση του πλοιάρχου δεν έχει εκδηλωθεί περιστατικό ασθένειας ή εμπύρετης κατάστασης σε μέλος του πληρώματος. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, νωρίς σήμερα το πρωί, υπέβαλε αίτημα στην Υγειονομική Υπηρεσία Πειραιά, έτσι ώστε να διατεθεί συνεργείο ιατρικού προσωπικού που θα διενεργεί ελέγχους σε εμπορικά πλοία που φτάνουν στον Πειραιά από την Κίνα.

Πηγές του ΥΝΝΠ εκτιμούν ότι δεν συντρέχει λόγος μεγάλης ανησυχίας, καθώς με βάση και τις επίσημες ανακοινώσεις από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η περίοδος επώασης του ιού υπολογίζεται περίπου στις 14 μέρες, ενώ ένα ταξίδι από την Κίνα με προορισμό τον Πειραιά διαρκεί 21 μέρες για τα πλοία containers, καθώς μεσολαβούν και άλλα λιμάνια προσέλκυσής τους. Αντίστοιχα μέτρα έχει ζητηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας να ληφθούν στα λιμάνια που «υποδέχονται» είτε κρουαζιερόπλοια είτε εμπορικά πλοία προερχόμενα από Κίνα.