Ο COVID-19 «μεταλλάσει» την εφοδιαστική

Δομικές αλλαγές στην εφοδιαστική προβλέπουν επώνυμα στελέχη του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και ειδικοί αναλυτές στην «επόμενη ημέρα» από της επέλασης της πανδημίας. Οι «πληγές» που άφησε ο κορωνοϊός σε αυτή είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσουν σε δομικές αλλαγές στην εφοδιαστική ώστε να αποφευχθούν προσεχώς και πιθανώς σε μία άλλη ανάλογη της πανδημίας περίσταση τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα λιμάνια και γενικότερα στις συνδυασμένες μεταφορές. Μάλιστα ο chief executive της CMA CGM, Rodolphe Saadé προέβλεψε στροφή προς το ενδοπεριφερειακό εμπόριο αλλά και επανασχεδιασμό των αλυσίδων εφοδιασμού με την καθιέρωση νέων «μοντέλων» που εισαγωγείς και εξαγωγείς θα προσδιορίσουν ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τυχόν απότομες διακυμάνσεις της προσφοράς και ζήτησης. Τόσο ο chief executive της CMA CGM όσο και άλλα επώνυμα στελέχη της εφοδιαστικής συγκλίνουν προς την θέση αναλυτών του ψηφιακού τομέα ότι η περεταίρω ψηφιοποίηση θα συνεχίσει να έχει θετική επίδραση στις ροές καθώς μπορεί να αποσοβήσει αποστολές που θα οδηγούσαν είτε σε  congestion, είτε σε «παγίδευσή τους» σε λιμάνια σε κατάσταση shutdown. Οι εξελίξεις που καταγράφηκαν στα λιμάνια της Κίνας αλλά και της Ευρώπης φαίνεται πως δικαίωσαν περεταίρω τους υπέρμαχους της απόλυτης ψηφιοποίησης των συστημάτων που ελέγχους τους ηλεκτρομηχανολογικούς εξοπλισμούς καθώς παρατηρήθηκε το φαινόμενο αδυναμίας τήρησης των ρυθμών λόγω της εμπλοκής ανθρώπινου δυναμικού που είτε τέθηκε εκτός λόγω της ίωσης είτε λόγω των μέτρων ασφαλείας που επακολούθησαν.  Οι συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει αλλά και οι εξελίξεις που φαίνεται ότι ήδη δρομολογούνται  πάντως αναμφίβολα θα είναι ενδιαφέρουσες καθώς τα «πλήγματα» που έφτασαν μέχρι τους couriers , που αποσυντονίστηκαν απαιτούν ίαση …