Απέπλευσε χθες βράδυ από τον προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει υποδεχτεί ποτέ το λιμάνι του Πειραιά, το «Cosco Shipping Taurus».
Η προβλήτα ΙΙΙ που έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, θα μπορεί να υποδέχεται ταυτόχρονα δύο τέτοια πλοία με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu). Οι δυνατότητες του νέου προβλήτα εδραιώνουν το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά λιμάνια. Με την ολοκλήρωση των έργων, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. που ήταν μέχρι τώρα. Επιπλέον ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διαχειριστεί ετησίως και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ.
Το «Cosco Shipping Taurus» που κατασκευάστηκε το 2018 έχει μήκος 399,82 μέτρα και πλάτος 58,72 και είναι εξοπλισμένο για 1.000 teu ψυκτικής χωρητικότητας. Το πλοίο σχεδιάστηκε από τη θυγατρική της Κρατικής Εταιρείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CSSC) και στο πλαίσιο των τακτικών δρομολογίων του θα πραγματοποιεί δρομολόγια σε όλο τον κόσμο με αφετηρία την Κίνα. Το «China Cosco Taurus» που είναι «αδελφό» πλοίο με το «China Cosco Aries», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.
«Κλίκ» ,αλλά για τους γνώστες των συνδυασμένων μεταφορών και της σημασίας τους, έκανε η χθεσινή αναφορά , στο πλαίσιο εκδήλωσης που έγινε στον προβλήτα ΙΙΙ επ ευκαιρία του κατάπλου του πλοίου ,του υφυπουργού μεταφορών και υποδομών Ν. Μαυραγάνη όταν μεταξύ άλλων τόνισε ότι «το λιμάνι θα απογειωθεί πολύ σύντομα καθώς ολοκληρώνονται οι εργασίες στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά – Θεσσαλονίκης – Σκοπίων όπου θα μειωθεί κατά 3 ώρες η απόσταση, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τις εμπορικές και επιβατικές μεταφορές». Η αναφορά καθόλου τυχαία αφού και τα τρία επιχειρηματικά σχήματα που έχουν δημιουργήσει εταιρίες σιδηροδρομικών μεταφορών αναμένουν την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων σε ένα σιδηροδρομικό άξονα με ιδιάζουσα σημασία.
Καθώς τα πλοία της Cosco , και άλλων εταιριών ,θα καταπλέουν στον Πειραιά με τον άξονα αυτό θα είναι εφικτή η διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη σε συντομότερο χρονικό διάστημα σε σχέση και σύγκριση με το χρόνο που απαιτείται για ένα πλοίο να περιπλεύσει την Ευρώπη και να φτάσει στο Αμβούργο.
Πρόσφατα το “thedockrat” είχε αναφέρει τα ακόλουθα με τίτλο :Ένας κατάπλους με… ενδιαφέρον»https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=PyyealudjTQ
«Ισχυρή αναγνώριση της γεωπολιτικής σημασίας του Πειραιά και της Ελλάδας για το ευρωπαϊκό και όχι μόνο εμπόριο αποτελεί η αυριανή έλευση ενός από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου στο λιμάνι του Πειραιά από την COSCO. Το γεγονός συνδυαστικά με τα πολιτικοοικονομικά τεκταινόμενα στα Βαλκάνια και την ζέουσα διάθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εντάξει στις χώρες μέλη της ΕΕ χώρες των Δυτικών Βαλκανίων άνωθεν της Ελλάδας τις οποίες αυτές τις ώρες επισκέπτονται Ευρωπαίοι αξιωματούχοι λαμβάνει άλλη τροπή. Οι είσοδος Βαλκανικών χωρών που γειτνιάζουν με την Ελλάδα προσεχώς εκτιμάται ότι στοχεύει, πέραν των άλλων πολιτικών πτυχών, και στη δημιουργία ενός εμπορικού άξονα με αρχή το λιμάνι του Πειραιά ιδιαίτερης σημασίας και γεωπολιτικής ισχύος για το παγκόσμιο εμπόριο προς το κέντρο της Ευρώπης. Άλλωστε η Κίνα ουδέποτε έκρυψε τις προθέσεις της για τον ρόλο του Πειραιά. Ένα ρόλο που θα έπρεπε να έχει καταδειχθεί από δεκαετιών αλλά αυτό δεν συνέβη εξ αιτίας μιας σειράς αγκυλώσεων σε πολιτικό, οικονομικό και συνδικαλιστικό επίπεδο με αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία η οποία τώρα προσφέρεται από τους Κινέζους της COSCO. Ο «θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού» είναι για τον Πειραιά και τις Βαλκανικές οικονομίες το «φιλί της ζωής».».
Στη χθεσινή πάντως εκδήλωση στον προβλήτα οι χρήστες των εγκαταστάσεων του λιμένα δια του προέδρου της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης χαιρέτισαν το γεγονός της ανάπτυξης του λιμένα ενώ αργότερα και ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πειραιώς σε δεξίωση που παρατέθηκε χαιρέτισε με τη σειρά του την δυναμική που αποκτά ο Πειραιάς. Στο σχετικό δελτίο που εξέδωσε το ΕΒΕΠ αναφέρονται τα ακόλουθα:
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Βασίλης Κορκίδης, τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018, στην τελετή εγκαινίων της επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ του Ο.Λ.Π. και του παρθενικού ελλιμενισμού του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς containers Μ/V “COSCO SHIPPING TAURUS” στο λιμάνι του Πειραιά, απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό:
«Κυρίες και κύριοι,
Σας ευχαριστώ θερμά για την τιμητική πρόσκληση να παρευρεθώ στην τελετή για τη νέα εποχή ελλιμενισμού πλοίων χωρητικότητας 20.000 TEUs στο λιμάνι Πειραιά. Σε αυτό το πλαίσιο, ως Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που υποστηρίζει τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με εξαιρετικά σημαντική εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, θα ήθελα με ιδιαίτερη χαρά να καλωσορίσω, τον παρθενικό ελλιμενισμό του μεγαλύτερου κοντέινερ πλοίου χωρητικότητας 20.000 TEUs M.V. “COSCO SHIPPING TAURUS”, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας.
Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα επίτευγμα, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας και της ελληνικής οικονομίας, με την αύξηση του εμπορίου και αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου «επιχειρησιακού σχεδίου» της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για την προώθηση της θέσης της Ελλάδας, ως λιμενικού σταθμού μεταξύ της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής και την ένταξή της στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων, καθώς και την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας. Κατ΄ επέκταση, είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός πως, με την ολοκλήρωση του τμήματος των 450 μ. κρηπιδώματος, η χωρητικότητα της PCT αυξάνεται ραγδαία στο πλαίσιο διαχείρισης 4 «mega-carriers» πλοίων. Μάλιστα, από το 2018, αναμένεται ότι, θα διεκπεραιωθούν συνολικά περισσότερα από 6 εκ. TEUs. Μόλις επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε το λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί στον κατάλογο των 30 μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης containers παγκοσμίως (38ο το 2017 και 93ο το 2010).
Πιστεύω ότι, μέχρι στιγμής, η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αναζωπυρώνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και εμπορικών χώρων στα cruise terminals, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης. Φυσικά, υποστηρίζουμε επί της αρχής το «Masterplan» της Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς τα επόμενα τρία χρόνια, ο Πειραιάς αναμένεται να αναπτυχθεί, τόσο επενδυτικά, όσο επιχειρηματικά και χωροταξικά. Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να αναφέρω ότι, έχουμε προτείνει, ως Ε.Β.Ε.Π. τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο, τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (Σ.Α.Λ.) και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε.) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι, να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Άλλωστε, η Ελλάδα, δεν είναι μία τυχαία επιλογή, αφού συγκεντρώνει τρεις σημαντικούς πυλώνες, τη Nαυτιλία, το Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Επίσης, ο Πειραιάς δεν είναι μία τυχαία επιλογή, αφού αποτελεί επιτυχημένο σημείο συνάντησης για δύο παγκόσμιους παίκτες, την Cosco, ως ένας από τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευμάτων δια θαλάσσης και την ελληνική ναυτιλία, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι η πρώτη δύναμη του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο συνδυασμός αυτός εγγυάται την επιτυχία και οδήγησε στα ακόλουθα αποτελέσματα:
* Ο Πειραιάς είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιμένας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο
* Το λιμάνι είναι έτοιμο να υποδεχτεί και να εξυπηρετήσει τους νέους “γίγαντες των θαλασσών”
* To λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε στρατηγικό σημείο για το «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας του 21ου αιώνα
* Το δυναμικό της νέας προβλήτας ΙΙΙ καθιερώνει τον Πειραιά στα μεγαλύτερα και καλύτερα εξοπλισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια
* Η νέα πλωτή δεξαμενή, τα terminals της κρουαζιέρας με ξενοδοχεία 5 * και συνεδριακό κέντρο θα τοποθετήσουν σύντομα το λιμάνι του Πειραιά στην κορυφή των Μεσογειακών και ευρωπαϊκών λιμένων
* Ο Πειραιάς γιγαντώνεται και είναι πλέον ένα σύγχρονο λιμάνι υψηλών προδιαγραφών.
Με αυτές τις σκέψεις, το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. συγχαίρει την διοίκηση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τις προσπάθειές της να αναβαθμίσει το λιμάνι του Πειραιά στο 2ο μεγαλύτερο της Μεσογείου και 6ο στην Ευρώπη, καθώς επίσης και να το εξοπλίσει κατάλληλα, ώστε να εξυπηρετήσει τους νέους «γίγαντες των θαλασσών». Η επιτυχημένη μέχρι σήμερα ολοκλήρωση του αρχικού «master plan» του λιμανιού του Πειραιά με αξιόλογα αναπτυξιακά έργα, σίγουρα μας γεμίζει με υπερηφάνεια και αισιοδοξία για το μέλλον.
Σας διαβεβαιώνω ότι, η ελληνική επιχειρηματικότητα είναι επίσης έτοιμη και απόλυτα ικανή να ακολουθήσει την ραγδαία εξέλιξη και την πρόοδο του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας μας».