Ένα ταξίδι από τη μουσική στον Μεσαίωνα μέχρι τους ήχους της ελληνικής παράδοσης παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε 4 συναντήσεις με πρωταγωνίστρια ένα μικρό κορίτσι
Την ιστορία και τη μουσική των λαών έχει αναλάβει να γνωρίσει η Κλειώ, -ένα ζωηρό κορίτσι, όλο περιέργεια!- στα παιδιά που θα επισκεφτούν το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Στο πλαίσιο της δράσης «Κυριακή πρωί στο Μέγαρο των Παιδιών», και με πρωτοβουλία της Σοφίας Τοπούζη, –η οποία έχει την σύλληψη της ιδέας, την επιμέλεια, τα κείμενα και την παρουσίαση- για 4 Κυριακές -από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο του νέου έτους- τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν την ιστορία της μουσικής “με τη βοήθεια ενός μαγικού βιβλίου και ενός πνευστού πήλινου οργάνου” μέσα από ένα “ταξίδι στον μουσικό χωροχρόνο”.
Η αρχή γίνεται στις 4 Νοεμβρίου όπου ¨στο πρώτο της ταξίδι, η Κλειώ μεταφέρεται στο Μεσαίωνα, στην Αναγέννηση και στο Μπαρόκ¨. Τα παιδιά μαθαίνουν για τα όργανα εποχής, τις παλαιές φόρμες της μουσικής και τις εμβληματικές μορφές που σημάδεψαν την πορεία της ευρωπαϊκής μουσικής.
Στις 25 Νοεμβρίου θα γίνει αναφορά στην Ευρώπη της Κλασικής και Ρομαντικής περιόδου, κάνοντας γνωριμία με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό την μουσική διεύθυνση του Νίκου Τσούχλου.
Στις 27 Ιανουαρίου, οι νεαροί φίλοι του Μεγάρου συναντούν τις απαρχές της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Ήδη από την εποχή του Μεσαίωνα, μαθαίνουν για γεγονότα που σημάδεψαν την Ιστορία μας, ενώ ακούν χαρακτηριστικά μουσικά αποσπάσματα και γνωρίζουν τα παραδοσιακά όργανα και τις τεχνικές τους, με την συμμετοχή των φοιτητών του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και μέλη της Χορωδίας Δόμνας Σαμίου.
Στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα στην ιστοσελίδα του Μεγάρου διαβάζουμε για την τελευταία συνάντηση -την Κυριακή 17 Μαρτίου: «Τελευταίο ταξίδι για φέτος, και η Κλειώ περνάει τον Ατλαντικό Ωκεανό, με προορισμό την Αμερική. Το βιβλίο τη μεταφέρει στις φυτείες των σκλάβων, όπου γνωρίζει τη μικρή Andaleeb (ανταλίμπ=αηδόνι). Μαζί συζητούν για τη μουσική παράδοση που έφεραν οι σκλάβοι από τις πατρίδες τους –μια μείξη αφρικανικών και ευρωπαϊκών στοιχείων- και για το νέο είδος μουσικής που αρχίζει να διαμορφώνεται στην Αμερική και θα ονομαστεί αργότερα τζαζ».
protothema.gr