Το 2023, οι επιδόσεις των εμπορευματικών μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6 % (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) σε σύγκριση με το 2022 σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα σήμερα στοιχεία της Eurostat.
Μεταξύ 2013 και 2023, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειωνόταν κάθε χρόνο κατά την περίοδο 2014-2016. Ελαφρά αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση με πτώση 9,8%.
Τα κύρια είδη εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν τα «μεταλλεύματα», ο «οπτάνθρακας και τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου», τα «χημικά, καουτσούκ και πλαστικά, τα πυρηνικά καύσιμα» και τα «γεωργικά προϊόντα». Οι κατηγορίες αυτές αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα (65,3%) όλων των εμπορευματικών μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες μεταβολές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών καταγράφηκαν στον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (ποσοστιαίες μονάδες) και στα «προϊόντα γεωργίας» (αύξηση κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες).
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1,0 τόνοι μεταφέρθηκαν μέσω εσωτερικών πλωτών οδών. Οι Κάτω Χώρες είχαν τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενες από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο). Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.