Ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων: Χρονιά παραγγελιών και το 2018;

Θα συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς του 2017 οι παραγγελίες για νεότευκτα κρουαζιερόπλοια; Το ερώτημα αυτό φαίνεται να «βασανίζει» αναλυτές του τομέα του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και του τομέα των ναυπηγήσεων που προσπαθούν να διερμηνεύσουν τις τάσεις στην παγκόσμια κρουαζιέρα. Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία από τα βιβλία παραγγελιών των ναυπηγείων τις εκατόν έξι συνολικά μέχρι τώρα έχουν φτάσει οι παραγγελίες για νεότευκτα κρουαζιερόπλοια με καταληκτικό ορίζοντα των τελευταίων παραγγελιών το 2027. Ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των αναλυτών έχει μεταξύ των άλλων εστιάσει και στις επισημάνσεις Αναστασιάδη (CLIA). Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe), δήλωσε: «Η πρόβλεψή μας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ευρώπη επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2017. Αναμένουμε ένα ακόμη αντίστοιχο έτος το 2018, με την έλευση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει δυναμικά να ευδοκιμεί στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ποικιλίας των κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν αλλά και του επιπέδου εξατομίκευσης και διαφοροποίησης εμπειρίας που είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες της ». Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας έχει αυξηθεί σημαντικά, με περισσότερους από 6,9 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2016. Η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια, με πρωτοπόρες τις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.
Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 8,5%, καταγράφοντας ρεκόρ επιβατών, με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία σημείωσαν αύξηση κατά 0,5%, με περισσότερους από 1,95 εκατομμύρια επιβάτες, συνολικά. Αντίστοιχα, η Ιταλία σημείωσε αύξηση 2,5%, με περίπου 770.000 επιβάτες, ενώ η Ισπανία συνέχισε για δεύτερη χρονιά την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%.
Στο μεταξύ «άφαντα», σύμφωνα με τους αναλυτές , είναι τα στοιχεία για τα second hand κρουαζιερόπλοια καθώς η αγορά έχει εστιάσει στις μαζικές παραγγελίες για νεότευκτα. Μάλιστα μερίδα τους έχει επισημάνει ότι σε αυτή τη φάση καμία εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να μειώσει το δυναμικό της προσφέροντας στην αγορά second hand ευκαιρίες γεγονός που εκ των πραγμάτων δημιουργεί δυσκολίες σε μικρές εταιρίες που θα ήθελαν να επενδύσουν στις ευκαιρίες της συγκεκριμένης αγοράς για να αυξήσουν το δυναμικό τους.