Το ετήσιο Open Day της Στέγης είναι πλέον θεσμός. Χαρακτηριστικό της διοργάνωσης αυτής, όπως υποδηλώνει και η ονομασία της, είναι το άνοιγμα της Στέγης στο κοινό: οι επισκέπτες στις 4 Μαρτίου έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν ελεύθερα σε όλους τους χώρους του κτιρίου, επιλέγοντας τα δρώμενα της επιλογής τους και δημιουργώντας τις δικές τους αισθητικές διαδρομές. Η θεματική του φετινού Open Day ανοίγεται σε μια ολόκληρη εποχή.
Με αφορμή την επέτειο των πενήντα ετών από τον Μάη του ’68, το Open Day ανιχνεύει τις περίπλοκες και γοητευτικές διαδρομές και διασταυρώσεις της πρωτοποριακής τέχνης με τις νέες κοινωνικές και πολιτικές ιδέες της εποχής.
Η περίοδος αυτή ξεκινά από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 και περιλαμβάνει και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’70.
Ο πόλεμος της Ινδοκίνας, τα κινήματα κατά της αποικιοκρατίας, το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων, η γενιά της αμφισβήτησης, το Βιετνάμ, η Άνοιξη στις διάφορες χώρες του Ανατολικού Μπλοκ, η Πολιτιστική Επανάσταση στην Κίνα, τα δικτατορικά καθεστώτα στον ευρωπαϊκό Νότο, είναι μόλις μερικά από τα συμβάντα που διαμορφώνουν αυτή την ανήσυχη και γονιμότατη περίοδο.
Ο ίδιος ο Μάης ήταν μια τεράστια συνέλευση, όπου τέθηκαν υπό αμφισβήτηση όλες οι καθιερωμένες αντιλήψεις και γεννήθηκαν έτσι ιδέες και προσεγγίσεις που βρίσκονται στο επίκεντρο των θεωρητικών συζητήσεων για την κοινωνία και τον κόσμο μέχρι και σήμερα.
Σε κάθε γωνιά της Στέγης -στα φουαγιέ, στη Μικρή και στην Κεντρική Σκηνή- τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί, περφόρμερ, σπουδαστές και φιλότεχνοι θα συμμετάσχουν σε ένα μαραθώνιο εκτέλεσης εμβληματικών μουσικών έργων και συμβάντων, σε μια σύνθεση με πολλές όψεις. Τα έργα, στην πλειονότητά τους, παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας.
Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορούν να παρακολουθήσουν ταινίες και βίντεο. Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με συναυλία στην Κεντρική Σκηνή από σολίστες και σύνολο.
Συντελεστές
Σύλληψη, Σύνθεση, Μουσικολογική & Σκηνοθετική Επιμέλεια, Realisations, Ενορχηστρώσεις, Διασκευή Κειμένων & Οργάνωση: Ανάργυρος Δενιόζος
Μουσική Διεύθυνση, Realisations: Ανδρέας Λεβισιανός
Κίνηση: Βασίλης Σκαρμούτσος
Βίντεο & Φωτισμοί: Μάνος Αρβανιτάκης, Ελίνα Σφουντούρη
Ηχητικός Σχεδιασμός, Προγραμματισμός & Electronics: Νίκος Παλαμάρης, Ορέστης Παπαδόπουλος
Επιμέλεια: Σέργιος Σινάνης, Tristan Beutter
Οργανωτική επιμέλεια: Κατερίνα Τσεσμετζή, Βάλια Ρασσά
Οργάνωση παραγωγής: Χαρά Μουρλά
Συμμετέχουν μεταξύ άλλων: Ictus Εnsemble, 6daEXIt Improvisation Ensemble, Whi Ensemble, Σύνολο Πειραματικής Μουσικής Μουσικού Σχολείου Παλλήνης, Artéfacts Ensemble, Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων, Ensemble Continuum (@Athens), Οι σπουδαστές B’ και Γ’ έτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών
Η δράση υλοποιείται με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του δικτύου Interfaces που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόγραμμα Open Day
ΔΩΡΕΑΝ ΔΡΑΣΕΙΣ 16:30-20:30
ΦΟΥΑΓΙΕ ΙΣΟΓΕΙΟΥ | 16:30
Yves Klein, Symphonie Monotone (1960)
Ensemble Continuum
Διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός
ΦΟΥΑΓΙΕ 2ου ΟΡΟΦΟΥ | 16:30-19:00
Τρεις άριες από την πρότυπη κινεζική επαναστατική όπερα Shachiapang
Frederic Rzewski, 2 Political Songs
Cornelius Cardew, Soon (1971)
Τραγούδια από το αμερικανικό Κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων
Claude Nougaro, Paris Mai (1968)
Τραγούδια Διαμαρτυρίας
Luciano Berio, Wasserklavier (1965) – Erdenklavier (1969)
Ειρήνη Φωτεινάκη (σοπράνο),
Αναστασία Κότσαλη (μέτζο σοπράνο),
Άννα Παγκάλου (μέτζο σοπράνο),
Γιάννης Καλύβας (τενόρος),
Κώστας Μαυρογένης (βαρύτονος),
Νίκος Τσαλίκης (πιάνο),
Λορέντα Ράμου (πιάνο),
Ensemble Continuum
ΦΟΥΑΓΙΕ 2ου ΟΡΟΦΟΥ | 17:00
Guy Debord, Hurlements en faveur de Sade (1952)
Θάνος Λέκκας, Δέσποινα Παπαχριστοπούλου
ΦΟΥΑΓΙΕ 2ου ΟΡΟΦΟΥ | 17:30
Misha Mengelberg, Goedendagjes
Δημήτρης Βεντουράκης (πιάνο),
Χρήστος Κορομηλάς (κοντραμπάσο),
Δημήτρης Ζερβός (ντραμς),
Γιάννης Αρβανιτάκης (τρομπόνι)
ΦΟΥΑΓΙΕ 4ου ΟΡΟΦΟΥ | 18:00
Christian Wolff, Electric Spring 1-3 (1966-70)
Jimi Hendrix, Are You Experienced? / Purple Haze (1967)
Αλέξανδρος Δρυμωνίτης και Ensemble Continuum
ΦΟΥΑΓΙΕ 3ου ΟΡΟΦΟΥ | 18:30
Christian Wolff, Edges (1968) / Stones ,
από τη συλλογή με λεκτικές παρτιτούρες Prose Collection (1968-71)
Whi Ensemble
ΦΟΥΑΓΙΕ 4ου ΟΡΟΦΟΥ | 19:00
Bernard Heidsieck, Vaduz (1974)
Eliane Radigue, face a-3 (1969)
Ictus Ensemble
ΦΟΥΑΓΙΕ 3ου ΟΡΟΦΟΥ | 19:30-20:00
Pierre Henry, Μesse pour le temps présent (1967)
Καρολίνα Απικιάν, Βασίλης Σκαρμούτσος (χορός)
ΦΟΥΑΓΙΕ ΙΣΟΓΕΙΟΥ | 20:00
Luis Andriessen, De Volharding (1972)
για πιάνο και 9 πνευστά Beata Pincetic (πιάνο),
Guido DeFlaviis, Illia Samsonov, Στάθης Μαυρομάτης (σαξόφωνα),
Σπύρος Αρκούδης, Φάνης Βερνίκος, Δημήτρης Γκόγκας (τρομπέτες),
Σπύρος Βεργής, Γιώργος Κρίμπερης, Ανδρέας Κολπονδίνος (τρομπόνια)
ΔΩΡΕΑΝ ΔΡΑΣΕΙΣ | 16.30-20.30
ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ
16:40-17:00 Luc Ferrari, Music Promenade
(1964/1969), Μαγνητοταινία
17:00-17:30
Cornelius Cardew, The Great Learning, Paragraph 6 (1968-71)
Σύνολο Πειραματικής Μουσικής Μουσικού Σχολείου Παλλήνης
17:30-18:00
Henry Pousseur, Échos II de Votre Faust (1961-69)
Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων
18:00-18:30
Christian Wolff, Accompaniments (1972)
Χρήστος Σακελλαρίδης (πιάνο)
18:30-19:00
Luciano Berio, O king (1967)
Henri Pousseur, Mnemosyne II+I (1968-69)
Άννα Παγκάλου (μέτζο σοπράνο) & Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων
19:00-19:30
19 σπαράγματα γύρω από την Herma (1961) του Ιάννη Ξενάκη
Γιώργος Κωνσταντίνου
19:30-20:00
Pierre Boulez, Domaines for Solo Clarinet (1968-69)
Κώστας Τζέκος (κλαρινέτο)
AD, Re-construction Ia on Boulez
Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο)
20:00-20:30
Terry Riley, Rainbow in Curved Air (1967-68)
Ictus Ensemble
ΔΩΡΕΑΝ ΔΡΑΣΕΙΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ |16:40-17:00
Μοντάζ ηχητικών ντοκουμέντων από τον Μάη του ‘68
Μαγνητοταινία
17:00-17:30
Luis Andriessen, Worker’s Union (1975)
Ictus Ensemble
17:30-18:00
Alvin Curran, Sequences, Mels, Songs and Dances (1967-)
Grateful Dead, Dark Star (1968)
Artéfacts Ensemble
18:00-18:30
Luigi Nono, Contrapunto dialettico alla mente (1968)
Μαγνητοταινία
18:30-19:00
George Crumb, Black Angels (1970)
Ηρώ Σειρά (βιολί), Frank Shestani (βιολί), Patrick Evans (βιόλα),
Αλέξανδρος Μποτίνης (βιολοντσέλο)
19:00-19:30
Γιάννης Χρήστου, Πράξις για 12 (1966) / Επίκυκλος (1969) / Αναπαράστασις Ι (1968)
Ensemble Continuum
Διεύθυνση: Θάνος Λέκκας, Ανδρέας Λεβισιανός
19:30-20:00
Karlheinz Stockhausen, από τη συλλογή με λεκτικές παρτιτούρες Aus den sieben Tagen (1968): Meeting Point / Night Music / Set Sail for the Sun
6daEXIt
20:00-20:30
John Cage, Lecture for the Weather (1976) για ομιλητές, φιλμ (Luis Frangella) και προηχογραφημένους ήχους (Maryanne Amacher)
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
Cornelius Cardew, The Great Learning, Paragraph 7 και Paragraph 5 (1968-71) John Cage, Circus On, σε νέα εκδοχή με υλικά σχετικά με την εποχή του Μάη του ’68 Γιάννης Χρήστου, Επίκυκλος (1968)
Από τα συστήματα μετάδοσης. Φωνητική ποίηση από τους Isidore Isou, François Dufrêne, Maurice Lemaître, Henri Chopin
ΦΟΥΑΓΙΕ ΙΣΟΓΕΙΟΥ
Στην οθόνη: ΙΚΒ του Υves Klein, Hurlements του Guy Debord, αποσπάσματα από το Solo των Mauricio Kagel & Dieter Schnebel και επίκαιρα
ΦΟΥΑΓΙΕ 1ου ΟΡΟΦΟΥ
Ανώνυμο Happening/Installation των Provo, Ολλανδία 1964
Στο φουαγιέ του 5ου ορόφου θα προβάλλονται σε συνεχή ροή τα φιλμ:
La dialectique peut-elle casser des briques? (1973) του René Viénet The Invasion of Thunderbolt Pagoda (1968) του Ira Cohen Traité de Bave et d’eternité (1951) του Isidore Isou La Société du spectacle (1973) του Guy Debord
Μοντάζ από επίκαιρα
Τα κείμενα που ακούγονται προέρχονται από τα βιβλία: D.A.F. Marquis de Sade, La philosophie dans le boudoir (1795, ελλ. τίτλος: Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ) Guy Debord, La Société du Spectacle (1967, ελλ. τίτλος: Η κοινωνία του θεάματος) Raoul Vaneigem, Traité de savoir-vivre à l’usage des jeunes générations (1967, ελλ. τίτλος: Η επανάσταση της καθημερινής ζωής: Πραγματεία σαβουάρ-βιβρ προορισμένη για τις νέες γενιές) Karl Marx, The Communist Manifesto (1848, ελλ. τίτλος: Το Κομμουνιστικό Μανιφέστο)
ΣΥΝΑΥΛΙΑ | 21:00 – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Ιάννης Ξενάκης, Kraanerg (1969) για σύνολο και μαγνητοταινία
Ensemble Continuum
Διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός
Ήχος: Νίκος Παλαμάρης
Οπτικά: Μάνος Αρβανιτάκης
Συντελεστές 6ου Open Day
Σύλληψη, Σύνθεση, Μουσικολογική & Σκηνοθετική Επιμέλεια, Realisations,
Ενορχηστρώσεις, Διασκευή Κειμένων & Οργάνωση: Ανάργυρος Δενιόζος
Μουσική Διεύθυνση, Realisations: Ανδρέας Λεβισιανός
Κίνηση: Βασίλης Σκαρμούτσος
Βίντεο & Φωτισμοί: Μάνος Αρβανιτάκης, Ελίνα Σφουντούρη
Ηχητικός Σχεδιασμός, Προγραμματισμός & Electronics: Νίκος Παλαμάρης, Ορέστης Παπαδόπουλος
Επιμέλεια: Σέργιος Σινάνης, Tristan Beutter
Οργανωτική επιμέλεια: Κατερίνα Τσεσμετζή, Βάλια Ρασσά
Οργάνωση παραγωγής: Χαρά Μουρλά
Συμμετέχουν (αλφαβητικά)
Ana Chifu: φλάουτο
Patrick Evans: βιόλα
Dorian Idrizi: βιολί
Nathalie Korniluk Sdralis: βιολί
Beata Pincetic: πιάνο
Ilia Samsonov: σαξόφωνο
Frank Shestani: βιολί
Svetlana Sheveleva: βιολί
Καρολίνα Απικιάν: χορός
Μάνος Αναγνωστόπουλος: ηλεκτρικό μπάσο
Γιάννης Αρβανιτάκης: τρομπόνι
Σπύρος Αρκούδης: τρομπέτα
Δημήτρης Βεντουράκης: πιάνο
Μάνος Βεντούρας: κόρνο
Σπύρος Βέργης: τρομπόνι
Φάνης Βερνίκος: τρομπέτα
Δημήτρης Γκόγκας: τρομπέτα
Γιάννης Γούναρης: κόρνο
Αλέξανδρος Δρυμωνίτης: ηλεκτρική κιθάρα
Δημήτρης Ζερβός: ντραμς
Γιάννης Καλύβας: τενόρος
Χαράλαμπος Καρασαββίδης: βιολί
Μαρίνα Κολοβού: τσέλο
Ανδρέας Κολπονδίνος: τρομπόνι
Χρήστος Κορομηλάς: κοντραμπάσο
Αναστασία Κότσαλη: μέτζο σοπράνο
Χρύσα Κουτσαφτάκη: βιολί
Γιώργος Κρίμπερης: τρομπόνι
Χρύσα Κουτσαφτάκη: βιολί
Γιώργος Κωνσταντίνου: πιάνο
Θάνος Λέκκας: περφόρμερ
Κώστας Μαυρογένης: βαρύτονος
Στάθης Μαυρομάτης: σαξόφωνο
Αλέξανδρος Μποτίνης: τσέλο
Στέφανος Νάσος: πιάνο
Δημήτρης Ντακοβάνος: φαγκότο
Άννα Παγκάλου: μέτζο σοπράνο
Χάρης Παζαρούλας: κοντραμπάσο
Δέσποινα Παπαχριστοπούλου: περφόρμερ
Λορέντα Ράμου: πιάνο
Χρήστος Σακελλαρίδης: πιάνο
Γιάννης Σαμπροβαλάκης: κλαρινέτο
Ηρώ Σειρά: βιολί
Βασίλης Σκαρμούτσος: χορός
Ζαχαρίας Ταρμπάγκος: φλάουτο
Κώστας Τζέκος: κλαρινέτο
Ελευθερία Τόγια: βιόλα
Νίκος Τσαλίκης: πιάνο
Γιάννης Τσελίκας: όμποε
Νίκος Τσουκαλάς: κοντραμπάσο
Ειρήνη Φωτεινάκη: σοπράνο
Ictus Εnsemble
Tom De Cock, Dirk Descheemaeker, Gerrit Nulens, Jakob Van Cauwenberghe, Jean Luc Fafchamps, Jean Luc Plouvier, Alexandre Fostier
6daEXIt Improvisation Ensemble
Οδυσσέας Γκάλλιος, Γιάννης Δημητρούδης, Λίνα Κουκούλη, Φώτης Λαζίδης, Χρυσή Παρπαρά, Αλέξης Πορφυριάδης, Γιώργος Χωλόπουλος
Whi Ensemble
Φωτεινή Καλλιανού, Βασιλική Νικολάου, Δημήτρης Παπαβασιλείου, Αλέξης Πορφυριάδης, Κωνσταντίνα Σαμακοβλή
Σύνολο Πειραματικής Μουσικής Μουσικού Σχολείου Παλλήνης
Ελισάβετ Γούναρη: κιθάρα
Ειρήνη Κεφαλά: πιάνο
Νίκη Κεφαλωνίτη: κρουστά
Ιωάννα Παπαδαυίδ: κλαρινέτο
Δέσποινα Παρλαβάντζα: κρητική λύρα
Σωτήρης Παρλαβάντζας: τρομπέτα
Στεφανία Σαρρή: φλάουτο
Βαρβάρα Τυρανοπούλου: κρουστά
Βάλια Χριστοπούλου: οργάνωση, επιμέλεια και προετοιμασία
Artéfacts Ensemble
Θοδωρής Βαζάκας: κρουστά
Guido De Flaviis: σαξόφωνο
Ευγένιος Ζιμπάι: βιολί
Ηλίας Σδούκος: βιόλα
Κώστας Σερεμέτης: κρουστά
Σπύρος Τζέκος: κλαρινέτο
Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων
Ensemble Continuum (@Athens)
Οι σπουδαστές B’ και Γ’ έτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών
Διαβάστε περισσότερα
Ο διάλογος της πρωτοποριακής τέχνης με τις ριζοσπαστικές πολιτικές κινήσεις απέφερε ένα μεγάλο αριθμό καλλιτεχνικών κινημάτων, όπως ήταν αυτά των λετριστών και των καταστασιακών, ενώ εμπλούτισε σε τεράστιο βαθμό τη θεωρία και πρακτική της τέχνης.
Παρότι ο γαλλικός Μάης του ‘68 είναι το γεγονός εκείνο που έχει εντυπωθεί πιο έντονα στη συλλογική μνήμη και φαντασία, για να κατανοήσουμε καλύτερα την περίοδο αυτή σκόπιμο είναι να ανοιχτούμε γεωγραφικά και χρονικά: στις ΗΠΑ με το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων, τα κινήματα αμφισβήτησης και την αντικουλτούρα, στην Κίνα με την Πολιτιστική Επανάσταση που τόσο γοήτευσε το φαντασιακό πολυάριθμων διανοούμενων, στην Ολλανδία, στην Ιταλία με το Ανοιχτό Έργο, αλλά και την αυτοσχεδιαστική ζωντανή ηλεκτρονική μουσική, στην Αγγλία με τη μουσική για ερασιτέχνες, στην Άνοιξη της Πράγας, αλλά και στην Ελλάδα της δικτατορίας.
Ένα άλλο σημείο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η διερεύνηση νέων μορφών επικοινωνίας με το ευρύτερο κοινό, μέσω της ποπ μουσικής, της τεχνολογίας, του αυτοσχεδιασμού και της εμπλοκής του κοινού στην εκτέλεση της ίδιας της μουσικής.
Πολλές από τις ιδέες και τις κατευθύνσεις της σκέψης της εποχής μας πηγάζουν από εκείνη την περίοδο: κάποιος μπορεί να συμπεριλάβει σε αυτές την αναγνώριση της έννοιας του Άλλου και τη διεκδίκηση της Απελευθέρωσης – πολιτικής, κοινωνικής, προσωπικής.
Ο γαλλικός Μάης έχει αφήσει ως παρακαταθήκη και μια σειρά από εμβληματικά συνθήματα:
«Η φαντασία στην εξουσία!»
«Ας είμαστε ρεαλιστές! Ας επιδιώκουμε το αδύνατο!»
«Απαγορεύεται το Απαγορεύεται!»
«Η φιλοσοφία βρίσκεται στους δρόμους!»
Πληροφορίες
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
4 Μαρτίου 2018
16:30-20:30 | Δράσεις με ελεύθερη είσοδο σε όλους τους χώρους της Στέγης
21:00 | Συναυλία στην Κεντρική Σκηνή
Εισιτήρια:
Κανονικό: 5 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 4 €
Ανεργίας, Παρέα 10+ άτομα: 3 €
ΑμεΑ: 3 € | Συνοδός ΑμεΑ: 4 €
Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr
Με την υποστήριξη:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία e-ticket / print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Ανοίξτε το pdf στη smart συσκευή σας ή τυπώστε το εισιτήριό σας από όπου κι αν βρίσκεστε και μπείτε με αυτό απευθείας στην αίθουσα.
ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
2109005800 Καθημερινά, 09:00 – 21:00
ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ
2130178200 – Καθημερινά 09:00 – 20:00
ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ (Συγγρού 107)
Ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00
Γίνονται δεκτές πιστωτικές – χρεωστικές κάρτες Amex, Visa, MasterCard & Diners.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ
Σημεία πώλησης εκτός Στέγης
Στο εμπορικό κέντρο Golden Hall (ισόγειο – Ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΠΑ 12:00-20:00, ΣΑ 11:00-19:00)
Στα καταστήματα Γερμανός
Στα καταστήματα COSMOTE
Στο κατάστημα IANOS της οδού Σταδίου (η αγορά εισιτηρίων πραγματοποιείται μόνο με μετρητά)
http://www.sgt.gr/gre/SPG2019