Με το μέλι και όχι με το ξύδι…

Με το μέλι και όχι με το ξύδι λένε στην Ελλάδα τρώει κάποιος περισσότερο ψωμί. Και αυτό φαίνεται να το συνειδητοποίησαν στο Πεκίνο με αποτέλεσμα να δοθεί εντολή αλλαγής πλεύσης από την νέα διοίκηση του ΟΛΠ ως προς την προσέγγιση της επιχειρηματικής κοινωνίας του Πειραιά. Εικάζεται δε ότι η στροφή αυτή οφείλεται στη συμφωνία μεταξύ κινεζικής και ελληνικής κυβέρνησης να αποδοθούν στην τοπική κοινωνία του Πειραιά οι υπεραξίες από τη λειτουργία του λιμανιού. Οι πρώτες ενδείξεις για τη νέα ρότα ήρθαν από την πρόσφατη συνάντηση του νέου προέδρου Yu Zenggang με τους ιδιοκτήτες ναυπηγιών μονάδων του Περάματος, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη αλλά και του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΠ κ. Αθ. Λιάγκου, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Στον τελευταίο έχει ανατεθεί πλέον ο έλεγχος της πορεία του master plan στοιχεία του οποίου φαίνεται να είναι υπό αναθεώρηση. Σύμφωνα με πληροφορίες στην υπό αναθεώρηση μεθοδολογία βρίσκεται η ανάπτυξη του νέου cruise terminal, το οποίο είχε ως γνωστόν προκαλέσει αντιδράσεις μερίδας των κατοίκων της Πειραϊκής. Το ενδιαφέρον είναι ότι αν και ο διαγωνισμός για την κατασκευή της προβλήτας έχει ολοκληρωθεί και ανατεθεί σε συγκεκριμένη κατασκευαστική εταιρεία, αναμένεται να επαναληφθεί με «άνωθεν» εντολή. Αξίζει να σημειωθεί ότι γύρω από το θέμα του νέου cruise terminal έχουν κυκλοφορήσει διάφορα σενάρια ένα εκ των οποίων θέλει την αναμόρφωση του βασικού σχεδιασμού καθώς, πάντα κατά τα σενάρια, δεν φαίνεται να βγαίνουν οι αρχικοί υπολογισμοί για την ανάπτυξη home porting που ενδεχομένως συμπαρασύρουν στον αναπροσδιορισμό και άλλους σχεδιασμούς που ενυπάρχουν στο master plan αλλά στην «αρχική τους μορφή», όταν είχαν ανακοινωθεί, είχαν προκαλέσει τη δυσφορία της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά. Εικάζεται ότι ο ΟΛΠ-COSCO θα δώσει περισσότερη βαρύτητα στο εμπορικό λιμάνι περισσότερο του επιβατικού εντείνοντας παράλληλα το «πλησίασμα» με την επιχειρηματική, και όχι μόνο, κοινότητα του Πειραιά το οποίο και άρχισε με την υπογραφή μνημονίου τον περασμένο μήνα στις εγκαταστήσεις του ΟΛΠ-COSCO μεταξύ του COSCO SHIPPING Charity Foundation και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού χάρη στο οποίο ενεργοποιήθηκε το δωδεκάμηνης διάρκειας πρόγραμμα «Children Included αλλά και συνεχίστηκε με την πρόσφατη συνάντηση με τους ιδιοκτήτες ναυπηγιών μονάδων του Περάματος.