Με προσωρινές σιδηροτροχιές θα εκφορτωθούν από τον ΟΛΘ δύο γερανογέφυρες από τη Σαγκάη

«Γλιστρώντας» πάνω σε προσωρινές σιδηροτροχιές θα εκφορτωθούν τις επόμενες ημέρες από το πλοίο που τις μετέφερε από τη Σαγκάη οι δύο τεράστιες γερανογέφυρες, που θα ενταχθούν από τον Ιούλιο στο δυναμικό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς του να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, τύπου «New Panamax», χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs. Το πλοίο με τις δύο γερανογέφυρες, το ύψος των οποίων ανέρχεται σε 72 μέτρα, δηλαδή όσο ένα κτήριο άνω των 20 ορόφων, ξεκίνησε το ταξίδι του από την Κίνα στις 4 Φεβρουαρίου. Μετά από μια στάση στο λιμάνι του Ashdod του Ισραήλ, όπου παρέμεινε για περίπου 15 ημέρες για την παράδοση και τοποθέτηση αντίστοιχου εξοπλισμού, το πλοίο κατέπλευσε στον Θερμαϊκό Κόλπο στις 15.00 χθες και «έδεσε» μιάμιση ώρα αργότερα, έχοντας διανύσει απόσταση άνω των 9.100 ναυτικών μιλίων, από την Ανατολική Σινική Θάλασσα μέχρι το Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη.

Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ καλά πληροφορημένες πηγές, οι σιδηροτροχιές πάνω στις οποίες θα «κυλήσουν» οι ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες («New Panamax STS Cranes»), από το πλοίο μέχρι την προβλήτα 6, έχουν ήδη τοποθετηθεί σε μεγάλο μέρος τους. Η εκφόρτωση των γερανογεφυρών από το πλοίο και η εγκατάστασή τους στην 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) ξεκινά άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, με προοπτική να τεθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στις αρχές του ερχόμενου Ιουλίου, αφότου ολοκληρωθεί η σύνδεσή τους με ηλεκτρισμό, οι δοκιμές και η εκπαίδευση των ανθρώπων που θα τις διαχειρίζονται.

Τη διαδικασία της εκφόρτωσης και τοποθέτησης επιβλέπουν στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας, της κινεζικής ZPMC, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εξοπλισμού λιμένων παγκοσμίως και διαθέτει -σύμφωνα με πληροφορίες από την ιστοσελίδα της- πάνω από 20 πλοία μεταφοράς ογκώδους λιμενικού εξοπλισμού, ο οποίος παραδίδεται σε αγοραστές σε όλη την υφήλιο. Πάνω σε ένα τέτοιο πλοίο κατέφθασαν χθες στη Θεσσαλονίκη και οι δύο γερανογέφυρες, γερά στερεωμένες σε τμήμα του καταστρώματος, σε απόσταση πέντε μέτρων η μία από την άλλη.

Οι νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 27, έχουν ανυψωτική ικανότητα 65 και 50 τόνων, σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα (όταν οι δύο μεγαλύτερες γερανογέφυρες, που διέθετε το λιμάνι πριν από την αγορά των νέων, είχαν ανυψωτική δυνατότητα 50 τόνων). Μετά και την άφιξη του νέου εξοπλισμού, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες και σημαντικά αναβαθμισμένες δυαντότητες, αφού οι ήδη υφιστάμενες γερανογέφυρες στο λιμάνι μπορούσαν να εξυπηρετήσουν πλοία με 12 έως 16 σειρές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ οι καινούργιες έχουν τη δυνατότητα για 20 σειρές. Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθ. Λιάγκος, με τις δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Ο νέος εξοπλισμός διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του ΣΕΜΠΟ.

Η κατασκευάστρια των γερανογεφυρών ZPMC, με έδρα τη Σαγκάη, έχει οκτώ παραγωγικές βάσεις στην περιοχή, οι οποίες καλύπτουν εμβαδόν 6.670.000 τετραγωνικών μέτρων, πάνω σε ακτογραμμή 10 χιλιομέτρων. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε 104 χώρες και περιοχές ανά την υφήλιο, ενώ σε συγκεκριμένες κατηγορίες γερανών το μερίδιο αγοράς της παγκοσμίως προσεγγίζει το 70%, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες από την ιστοσελίδα της._