Μείωση μισθών διαπραγματεύεται το Meyer Werft

Η επέλασης της πανδημίας δεν επηρέασε μόνο τον τομέα της κρουαζιέρας αλλά και τον ναυπηγικό τομέα που έχει συνδεθεί με το κτίσιμο νέων κρουαζιερόπλοιων και γενικά επιβατηγών πλοίων. Η αποκάλυψη της «παράπλευρης απώλειας» έγινε με την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων στην Γερμανία μεταξύ του πανίσχυρου γερμανικού συνδικάτου μετάλλου IG Metal και των ναυπηγείων Meyer Werft. Τα τελευταία είχαν ζητήσει για το προσεχές έτος μείωση μισθών των απασχολούμενων στα ναυπηγεία κατά 40% κάτι που δεν έγινε αποδεκτό από το συνδικάτο. Τα ναυπηγεία στις διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν αντέτειναν ότι δεν υπάρχει στον ορίζοντα μέχρι το 2022 καμία ένδειξη για νέες ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων  εκτιμώντας ότι οι τιμές για τις μετέπειτα παραγγελίες να είναι αισθητά χαμηλότερες των σημερινών. Στο μεταξύ η ενεργοποίηση του  joint venture μεταξύ της Carnival Corporation και του China State Shipbuilding Corporation με τη συμμετοχή της Fincantieri στην Κίνα για την εκεί κατασκευή δύο κρουαζιερόπλοιων επανέφεραν τις συζητήσεις περί ανταγωνισμού μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών ναυπηγείων και στο πεδίο της κατασκευής επιβατηγών πλοίων καθώς μέχρι σήμερα οι ασιατικές γιάρδες «μονοπωλούσαν» της κατασκευές εμπορικών πλοίων όλων των τύπων με τις ελάχιστες ευρωπαϊκές να είναι αφιερωμένες κατά κύριο λόγο στα επιβατηγά πλοία.