Μείωση κερδών από διακίνηση κοντέινερ για Cosco το 2017

Πτώση της τάξεως του 36,2%, σε 16,1 εκατ. ευρώ (20 εκατ. δολάρια), σημείωσαν κατά τη διάρκεια του 2017 τα κέρδη της Cosco Shipping Ports από τη δραστηριότητα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μέσω της θυγατρικής ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά).
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες η διοίκηση του κινεζικού ομίλου, με αφορμή την ανακοίνωση των παγκόσμιων αποτελεσμάτων, κύριος λόγος για την υποχώρηση της κερδοφορίας στον Πειραιά ήταν η αύξηση των λειτουργικών δαπανών, εξέλιξη που με τη σειρά της οφείλεται στην άνοδο των τελών που συνδέονται με τη σύμβαση παραχώρησης (δηλαδή του ετήσιου ποσού που καταβάλλεται προς τον ΟΛΠ), αλλά και την ολοκλήρωση ενός σημαντικού επενδυτικού προγράμματος, κυρίως με την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας ΙΙΙ και την έναρξη της λειτουργίας της α΄ φάσης της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, που είχαν ως αποτέλεσμα την άνοδο των αποσβέσεων και των τόκων.
Αντίστοιχα, τα έσοδα του ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) ενισχύθηκαν κατά 4% σε 147,7 εκατ. ευρώ (183,2 εκατ. δολάρια), ωστόσο ο ρυθμός της ανόδου υστέρησε συγκριτικά με τον αντίστοιχο του 2016, που είχε ανέλθει σε 12,9%. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, αιτία για την παραπάνω εξέλιξη ήταν η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν στο πλαίσιο του εγχώριου εισαγωγικού-εξαγωγικού εμπορίου.
Επίσης, ένας ακόμα λόγος για την εξέλιξη αυτή ήταν η αύξηση του κόστους των πωλήσεων κατά 19,5% σε 113,5 εκατ. ευρώ (140,8 εκατ. δολάρια), η οποία, όπως ανέφερε η εταιρεία, οφείλεται στην προαναφερθείσα άνοδο του κόστους αποσβέσεων, αλλά και στο αυξημένο κόστος φορτοεκφορτώσεων (μεγάλο μέρος των οποίων πραγματοποιείται από την Diakinisis.
Πηγή: kathimerini.gr