Κ. Χατζηδάκης: Σε ιδανική θέση η Ελλάδα

Οι δυνατότητες της Ελλάδας να εξελιχθεί σε κόμβο των Βαλκανίων στις υποδομές και τις μεταφορές, αναλύθηκαν στο συνέδριο του Economist που φιλοξενείται στις 11 και 12 Απριλίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Το μεγάλο γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του. «Αν κοιτάξουμε τον χάρτη, είμαστε σε ιδανική θέση για να γίνουμε κόμβος σε μεταφορές και ενέργεια. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί σε υποδομές κάθε μορφής, περιβαλλοντικές, ψηφιακές» είπε και τόνισε πως είναι αναγκαίο «… να εντάξουμε τον σχεδιασμό για τις υποδομές σε ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης».

Με πλούσια εμπειρία από την πολιτική του δράση, αλλά και ως πρώην μέλος της επιτροπής μεταφορών του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε: «Πολιτικές που σχεδιάζονται στις Βρυξέλλες, εφαρμόζονται καλύτερα στη βόρεια Ευρώπη σε σχέση με Νότο ή τα Βαλκάνια. Απαιτεί συνεργασία η οποία δεν είναι πάντα εύκολη». Ωστόσο, η συνεργασία είναι αναγκαία, κάτι στο οποίο συμφώνησε με τον κ. Σπίρτζη: «Δεν είναι η περίσταση για επίκριση στην κυβέρνηση. Τουλάχιστον με βάση τις δημοσκοπήσεις η ΝΔ προηγείται και σε λίγους μήνες θα είναι κυβέρνηση. Θα πάρουμε πρωτοβουλία για να έρθει η αντιπολίτευση και να συνεργαστούμε, να διαμορφώσουμε σχέδιο μακράς πνοής. Ελπίζω μετά τις εκλογές να συζητήσουμε χωρίς προκαταλήψεις».

Βέβαια, το πρώτο ζητούμενο είναι η χρηματοδότηση, γιατί χωρίς αυτήν δεν γίνεται τίποτα και παρέθεσε μια ρήση από τον Α΄ Ολυνθιακό του Δημοσθένη: «δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων».

Ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τις θέσεις της ΝΔ για ενέργεια (ηλεκτρικά δίκτυα, ιδιωτικοποίηση κατά ποσοστό του ΑΔΜΗΕ, δίκτυα φυσικού αερίου), λιμάνια (επέκταση σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο) σιδηρόδρομο (επέκταση δικτύου Θεσσαλονίκη Αλεξανδρούπολη και σύνδεση με βαλκανικές πόλεις), δρόμους, ψηφιακές υποδομές (έμφαση στις επικοινωνίες 5ης γενιάς). Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η Ελλάδα χρειάζεται έργα υποδομής αξίας 10 δισ, ενώ θα λάβει από το ΕΣΠΑ μόνο 4 δισ. Συνεπώς χρειάζεται «… καινούριο, φρέσκο χρήμα στο δημόσιο. Πρέπει να δούμε καινούρια χρηματοδοτικά εργαλεία για να προχωρήσουμε τις υποδομές που απαιτούνται σε όλα τα επίπεδα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ