Θέλουν οι Κινέζοι να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη και να φέρουν την εικόνα και τις λειτουργίες του λιμανιού στον 21ο αιώνα και δεν θέλουν να τους αφήσουν… Ο λόγος για την εμπλοκή διαφόρων αρχών Λιμένων που φαίνεται να λειτουργούν ως ανάχωμα στις προθέσεις του ΟΛΠ-COSCO να επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στο επιβατικό λιμάνι και την επισκευαστική ζώνη. Οι διαδικασίες που έχουν λάβει χώρα εν μέσω διαβούλευσης έχουν προκαλέσει τον εκνευρισμό του ΟΛΠ που απέστειλε σχετικά υπομνήματα προς τα συναρμόδια υπουργεία αλλά και απορία στους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων μερίδα των οποίων θεωρούν ότι οι κινήσεις αυτές είναι η «κορυφή του παγόβουνου». Αλλά και στο παρελθόν, όπως έχει αναφέρει το “thedockrat” απόπειρες παλιότερων διοικήσεων του ΟΛΠ να κάνουν έργα δεν έτυχαν της αποδοχής φορέων της πόλης οι οποίοι και στην προκείμενο περίπτωση προβάλουν τις ίδιες ενστάσεις και φοβίες που έχουν να κάνουν με τις υφιστάμενες συνθήκες λειτουργίας της αγοράς του Πειραιά και το ενδεχόμενο ανταγωνισμού. Η τακτική του «θέλω και δεν θέλω» στο παρελθόν οδήγησε στη φυγή επενδύσεων κυρίως σε εμπορικά κέντρα πέριξ του Πειραιά αλλά και στο μαρασμό της επισκευαστικής ζώνης είτε λόγω ανυπαρξίας επενδύσεων είτε λόγω συνδικαλιστικών πρακτικών που έδιωξαν τα βαπόρια στις γιάρδες της Τουρκίας.
Ασχέτως των όποιων ενστάσεων και φοβικών συνδρόμων το θέμα της εμπλοκής διάφορων αρχών αρμόδιων και μη πρέπει να ξεκαθαριστεί από την κυβέρνηση η οποία είναι προφανές ότι προσδοκά σε ανάταξη του οικονομικού κλίματος είτε πιεζόμενη από τις υποχρεώσεις των μνημονίων, είτε από την εσωτερική πολιτική πραγματικότητα μέρος της οποία φαίνεται να επενδύει στην κακή εικόνα της οικονομίας και την ανεργία.
Τα ερωτήματα πάντως που έχουν τεθεί στο περιθώριο αυτής της διαβούλευσης είναι ενδιαφέροντα όπως ενδιαφέρον θα έχει και η όποια κατάληξη της διαβούλευσης για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Πολιτικών, οικονομικών και μη…