Θ. Βενιάμης: «Η ναυτιλία δεν είναι δεδομένη»- Αναγκαία η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της

Ειδική εκδήλωση για το ναυτιλιακό cluster , το Maritime Hellas, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στο ΕΒΕ Πειραιώς κατά την διάρκεια της οποίας τιμήθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ.Θ.Βενιάμης για την προσφορά του στη ναυτιλία της χώρας.
Παρουσία ισχυρών στελεχών της ναυτιλίας αλλά και των παραγωγικών τάξεων του Πειραιά και όχι μόνο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης στην ομιλία του μεταξύ άλλων επεσήμανε με νόημα ότι ” η ναυτιλία δεν είναι δεδομένη”, αναφέρθηκε στη σημασία της για την ενίσχυση του γεωστρατηγικού και εμπορικού ρόλου της χώρας τονίζοντας την ανάγκη λήψης μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και στη μείωση της ανεργίας. Η ίδρυση του Maritime Hellas κοινή πρωτοβουλία της ΕΕΕ, του ΝΕΕ και του ΕΒΕΠ ήρθε να καλύψει ένα κενό στην οργάνωση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster και να εμποδίσει τις αδόκιμες προσπάθειες για την κάλυψη του δικαιώματος εκπροσώπησης αυτού από τρίτους μην καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς, είπε υπενθυμίζοντας ότι η ποντοπόρος Ναυτιλία είναι αυτή που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για την ίδια την ύπαρξη και ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster και επομένως διαμόρφωση κάθε πολιτικής και δράσης πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ναυτιλίας. Στο σημείο αυτό ο κ. Βενιάμης παρατήρησε ότι
δεν είναι τυχαίο ότι τρίτες χώρες ανταγωνιστικών ναυτιλιακών cluster προσπαθούν να προσελκύσουν την ελληνόκτητη ναυτιλία με στόχο την ενδυνάμωση των δικών τους εθνικών κοινωνιών αλλά κυρίως την ενδυνάμωση της στρατηγικής και οικονομικής τους θέσης στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Η ελληνική ναυτιλία, συνέχισε, έχει διαχρονικά εξελίξει τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και κορυφαίο παγκοσμίως κέντρο για σημειώσει πως ο ευρύτερος χώρος της Εγγύς Ανατολής αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης ενός μεγάλου , σύγχρονου και ανταγωνιστικού κέντρου παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών. Βασικό μέλημα της χώρας, είπε ο κ.,Βενιάμης, πρέπει να είναι η συνδιασμός και εφαρμογή μέτρων πάντοτε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν για τη στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας μέσω της οποίας θα διατηρήσει το στρατηγικό της πλεονέκτημα , θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη ναυτιλία τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Αναφερόμενος στην δυναμική της ναυτιλίας και τη συνεισφορά της στην οικονομία ο κ. Βενιάμης υπενθύμισε ότι η επένδυση ενός δολαρίου στη θάλασσα αποδίδει τέσσερα δολάρια στη ξηρά. Η ελληνική ναυτιλία ως μέλος της Ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεισφέρει και συμβάλλει δυναμικά στον τομέα της απασχόλησης 640.000 και πλέον εργαζομένων στην Ευρώπη τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά. Για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ από τη ναυτιλία δημιουργείται 1,6 εκατομμύρια ευρώ επ’ ωφέλειά της ευρωπαϊκής οικονομίας ενώ για κάθε θέση απασχόλησης στη ναυτιλία δημιουργούνται 2,3 θέσεις στη στεριά. Όσον αφορά στη ποντοπόρο ναυτιλία και το ναυτιλιακό πλέγμα, όπως ανέφερε, μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο της πατρίδας μας για τα επόμενα χρόνια εφόσον διαφυλαχτεί η ανταγωνιστικότητα και άρα η βιωσιμότητα του κλάδου δημιουργώντας προοπτικές ενίσχυσης της οικονομίας και σημαντική μείωση της ανεργίας. Στόχος του ελληνικού εφοπλισμού είναι η διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι και παράλληλα τη πιστοποίηση των συνακόλουθων πολιτικής κοινωνικής και στρατιωτικής της διάστασης και δημιουργία ενός ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος ώστε να επαναπροωθηθεί η χώρας στα διεθνή επιχειρηματικά δρώμενα. Ένας είναι ο στόχος. Ανταγωνιστικές και ποιοτικές υπηρεσίες.
Από τις επισημάνεις Βενιάμη δεν έλειψαν και αυτές για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο όπως είπε
αποτελεί την κινητήριο δύναμη μίας βιομηχανίας έχοντας την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση. Στόχος του ναυτιλιακού cluster , είπε, πρέπει να είναι η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων. Την αναζητάμε. Είναι τόσο απλό όσο και πολύπλοκο. Δεν υπάρχει πολιτική βούληση ούτε από αυτή την κυβέρνηση ούτε από τις προηγούμενες. Να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό και να επαναφέρουμε τη ναυτοσύνη στην Ελλάδα. Να φέρουμε ξανά στα πλοία Έλληνες ναυτικούς, να βοηθήσουμε το ΑΕΠ, να βοηθήσουμε την οικονομία και εμείς τις επιχειρήσεις μας. Ελπίζω κάποια στιγμή να δοθεί η λύση”.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας αναφέρθηκε με τη σειρά του στο cluster και τόνισε το πόσο μπορεί να βοηθήσει ένα επαγγελματία της ναυτιλίας και μία επιχείρηση να αναπτυχθεί αφού συμβάλλει στη δημιουργία συνεργιών, ενώ κάνει γνωστούς ευρέως τους συμμετέχοντες σε αυτό.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης αφού τόνισε τη σημασία του ναυτιλιακού cluster κατέθεσε πρόταση για το κτήριο του ΝΑΤ το οποίο είναι προς ενοικίαση ή και πώληση ζητώντας από την ιδιωτική πρωτοβουλία του Πειραιά να το αγοράσει και να το εκμεταλλευτεί: “Eίμαι βέβαιος ότι εάν όλοι μαζί ενώσουμε τις δυνάμεις μας θα σώσουμε αυτό το κτήριο και όχι μόνο να το κρατήσουμε γιατί υπάρχει στον Πειραιά αλλά να ανήκει στον Πειραιά. Όλοι ενωμένοι θα το κάνουμε πραγματικότητα”.
Πρόταση όμως στη χθεσινή βραδιά εκτός του προέδρου του ΕΒΕΠ κατέθεσε και ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος προτείνοντας να μετονομαστεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε Θεμιστόκλειο Πανεπιστήμιο στην οποία εν συνεχεία αναφέρθηκε ο πρύτανης του ΠΑΠΕΙ κ. Α. Κότιος. Τέλος χαιρετισμό απεύθυνε και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με την ΝΔ κ. Γ. Ξηραδάκης.
Πηγή: theseanation.gr