Σε συνέχεια της χθεσινής επιστολής της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι, με αποδέκτες το Υπουργεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφαλίσεως,
περί του αποκλεισμού από ένα εκ των Σωματείων Λιμενεργατών της πύλης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς και της συνακόλουθης διακοπής της εύρυθμης λειτουργίας του λιμένος, χωρίς καμία πρότερη ενημέρωση, εκφράζουμε την έντονη αγωνία μας για την νέα 24ωρη απεργία από την 25.10.2024 και ώρα 07:00 έως την 26.10.2024 και ώρα 07:00.
Ήδη, η κατάσταση στον εμπορικό λιμένα είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη από την χθεσινή παρακώλυση των εργασιών, λόγω του αποκλεισμού της κεντρικής πύλης και πλέον εμπορικά πλοία, τα οποία ευρίσκοντο εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, έχουν αρχίσει να αναχωρούν, παρακάμπτοντας τον λιμένα του Πειραιώς.
Εισαγωγές εμπορευμάτων που -λόγω της καθυστέρησης των δρομολογίων, συνεπεία της υφιστάμενης καταστάσεως στην Ερυθρά Θάλασσα- αναμένονταν ήδη από τον Εμπορικό και τον Βιομηχανικό κλάδο για την απρόσκοπτη συνέχιση των γραμμών παραγωγής, θα καθυστερήσουν τουλάχιστον κατά 15 ημέρες, έως ότου τελικώς τεθούν στη διάθεσή των.
Όσον αφορά τους Έλληνες Εξαγωγείς, οι εν λόγω απεργιακές κινητοποιήσεις είναι καταστροφικές, καθώς διανύουμε την κρίσιμη περίοδο των εξαγώγιμων φρούτων και κάθε ημέρα που περνά μειώνει την αξία και την εμπορευσιμότητα αυτών των ευπαθών προϊόντων.
Με την προσήκουσα ευαισθησία που διακρίνει τη Διεθνή Ναυτική Ένωση εν Ελλάδι, παρακαλούμε να γίνει -όπως και τα προηγούμενα έτη- μία πεντάωρη στάση εργασιών, ούτως ώστε οι Λιμενεργάτες να αποτίσουν φόρο τιμής στον εκλιπόντα Συνάδελφό τους, ο οποίος απεβίωσε το 2021.
Τούτου λεχθέντος, η συσχέτιση του γεγονότος αυτού με οποιοδήποτε άλλη διεκδίκηση από πλευράς ενός Σωματείου Λιμενεργατών έναντι των Εργοδοτών τους, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Οι όποιες απαιτήσεις και διαφωνίες συζητούνται και επιλύονται βάσει της αρχής του οργανωμένου διαλόγου και όχι μέσω του καταχρηστικού αποκλεισμού της κεντρικής πύλης του Λιμένος και των αιφνίδιων απεργιών που βάλουν κατά όλων των εμπλεκομένων εταιρειών στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα και κατά της Οικονομίας της Χώρας μας.
Οι Εταιρείες – Μέλη της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι απασχολούν εκατοντάδες Εργαζόμενους, που και αυτοί αγωνιούν για το μέλλον του λιμένος, καθώς οι επαναλαμβανόμενες απεργίες δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας και επηρεάζουν την αξιοπιστία του λιμένος έναντι των Διεθνών Ναυτιλιακών Εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες νομοτελειακά θα εκτελέσουν λιγότερες προσεγγίσεις πλοίων τους στον Πειραιά στο άμεσο μέλλον.
Όταν οι εν λόγω Ναυτιλιακές Εταιρείες μεταφέρουν τις προσεγγίσεις των πλοίων τους σε άλλους λιμένες της Μεσογείου, τότε δεν θα πληγεί μόνο το Ανθρώπινο Δυναμικό των Εταιρειών – Μελών της Ενώσεώς μας, αλλά και το αντίστοιχο των Λιμενεργατών, καθώς λιγότερα αφικνούμενα πλοία σημαίνουν αυτομάτως λιγότερο Εργατικό Δυναμικό, αναγκαίο για την διεκπεραίωση των εργασιών φορτοεκφόρτωσης στον εμπορικό λιμένα Πειραιώς.
Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, πλήττεται ο Έλληνας καταναλωτής και η Εθνική Οικονομία, εν μέσω μίας δύσκολης περιόδου, όπου καταβάλλονται προσπάθειες περιορισμού των ανατιμήσεων και συγκράτησης των πληθωριστικών πιέσεων.
Εν κατακλείδι, απαιτούμε την αυτονόητη εφαρμογή όσων ο Νόμος ορίζει και την άμεση παρέμβαση της Κυβερνήσεως, ούτως ώστε το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου της Ελλάδος να πάψει να αποτελεί όμηρο των αποφάσεων ενός και μόνο Σωματείου Λιμενεργατών, το οποίο αυθαιρέτως αποκλείει τον εμπορικό λιμένα Πειραιώς.