Ανακάμπτει η κίνηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης

Στα επίπεδα του 2019 προ της επέλασης της πανδημίας του COVID-19 έχουν επιστρέψει οι όγκοι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε κομβικής σημασίας λιμάνια της Β. Ευρώπης τα οποία ωστόσο υπολείπονται των θεματικών στοιχείων σε σχέση με τα Κινεζικά λιμάνια.

Το Ρότερνταμ χειρίστηκε 7,6 εκατομμύρια teu τους πρώτους έξι μήνες του έτους, καταγράφοντας αύξηση 8,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, όταν τα πρώτα στάδια της πανδημίας και των lockdowns στην Ευρώπη σημείωνε πτώση 7%. Αντίστοιχα η Αμβέρσα βρίσκεται σε «απόσταση αναπνοής» από το Ρότερνταμ με 6,2 εκατομμύρια teu το εξάμηνο. Και τα δύο λιμάνια φαίνεται να ξεπέρασαν σχετικά άνετα τους κλυδωνισμούς στην κίνηση από το Brexit ελέω της ανάπτυξης του short sea shipping. Κερδισμένη φαίνεται να είναι η Ιρλανδία καθώς  οι Ιρλανδοί εισαγωγείς και εξαγωγείς εγκαταλείπουν όλο και περισσότερο τη χερσαία γέφυρα πάνω από το Ηνωμένο Βασίλειο και αντ’ αυτού επιλέγουν μια άμεση θαλάσσια σύνδεση, διατηρώντας το φορτίο εντός της ΕΕ και αποφεύγοντας τις τελωνειακές διατυπώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου.