Έρχονται αλλαγές στην εφοδιαστική…

 Έρχονται αλλαγές στην εφοδιαστική… Σε «υποψίες»  έβαλε τους ειδικούς σε θέματα συνδυασμών μεταφορών η προ 24ώρων «προτροπή» του ESPO για μία νέα στρατηγική μεταφορών στην μετά COVID-19 εποχή.  Εξ αιτίας της πανδημίας η εφοδιαστική «υπέστη» μια μεταμόρφωση, καθοδηγούμενη από την έξυπνη τεχνολογία, την ψηφιακή καινοτομία και μια αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία αναμφισβήτητα επιταχύνθηκε από την κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία. Η επίδραση της Amazon ,  της  Alibaba ,αλλά και άλλων ψηφιακών πλατφορμών μέσα από τις οποίες η παγκόσμια αγοραστική κοινότητα έκανε τις αγορές της ,καθώς και αυτή «βιαίως» αναγκάστηκε να εξοικειωθεί με το e- εμπόριο,  αλλάζει την εφοδιαστική η οποία μοιραία θα πρέπει να προσαρμοστεί στις προσδοκίες των πελατών.

Η επίδραση των πλατφορμών οδηγεί μοιραία σε αναθεώρηση των στρατηγικών των λιμένων εξ ου και η πρόταση του ESPO για την χάραξη νέας στρατηγικής στις μεταφορές με επίκεντρο τα λιμάνια. Ένα από τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά της «ψηφιακής μετάλλαξης» είναι η ανάγκη να μεταφέρει αγαθά end-to-end γρηγορότερα. Αυτό είναι φυσικά το αποτέλεσμα μιας ακμάζουσας βιομηχανίας ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία έχει καταστήσει την αγορά αγαθών ευκολότερη από ποτέ.

Ένα από τα αξιοπρόσεκτα συμπεράσματα της περιόδου είναι ότι θα απαιτηθούν μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι αλλά όχι μεγαλύτερα καταστήματα αφού οι ψηφιακές αγορές δεν τα απαιτούν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να στέλνουν αγαθά σε στρατηγικά «βολική» τοποθεσία, έτσι ώστε το «τελευταίο χιλιόμετρο» προς τον πελάτη να μπορεί να είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορο χρονικά. Στο σημείο αυτό τίθενται επίσης προκλήσεις αποθήκευσης και διανομής στα λιμάνια, με τις αποθήκες να χρησιμοποιούνται πλέον όλο και περισσότερο ως ζωτικά στοιχεία, μέσα σε ένα κομβικό σημείο αυτοματοποίησης και καινοτομίας, με τον κόμβο να είναι ο λιμένας.  Ένα δεύτερο αξιοπρόσεκτο συμπέρασμα είναι ότι η εξέλιξη δικαιώνει την είσοδο των μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων στα logistics καθώς εξελίσσεται πλέον σε καθημερινή βάση ένας αγώνας δρόμου των end-to-end λύσεων. Η «βασική ιδέα» πίσω από την «λιμενική εφοδιαστική» είναι οι λιμένες να μην αποτελούν απλώς ένα κατά παράδοση βολικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής, αλλά μάλλον να αποτελούν συστατικό στοιχείο μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού. Κάτι που είναι προφανές ότι αποζητούν οι επιχειρήσεις του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εισέλθει στα logistics.

Οι ψηφιακές πλατφόρμες έφεραν κοντύτερα το πελατειακό δυναμικό με τους λιανοπωλητές χάρη στην οποία αναπτύχθηκε μια «νέα σχέση» αλλά και χάρη της οποίας η εφοδιαστική καλείται να αλλάξει καθώς από το «πάτημα του enter» μέχρι ο courier να παραδώσει την παραγγελία ο χρόνος μετράει.