Ένας μήνας με ενδιαφέρον

Ένας μήνας με ενδιαφέρον όσον αφορά στις επιλογές και τις κινήσεις του ΥΝΝΠ και του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων θα είναι ο επόμενος. Και τούτο γιατί εφ ενός το ΥΝΝΠ θα έχει στα χέρια του την πολυπόθητη μελέτη που θα προτείνει το τι και το πώς θα αξιοποιηθούν τα δέκα λιμάνια και αφ ετέρου για το αν η παρούσα ηγεσία θα «ορθώσει ανάστημα» έναντι των συναρμόδιων υπουργείων και της ΤΑ για να εφαρμόσει την πολιτική «συγκέντρωσης» των μικρότερων λιμένων υπό τη σκέπη μεγαλύτερων. Να σημειωθεί ότι το στίγμα μίας νέας ρότας όσον αφορά στην εθνική λιμενική πολιτική είχε προδιαγράψει από της αναλήψεως των καθηκόντων του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης κάνοντας λόγο για επανεξέταση της φιλοσοφίας αξιοποίησης των δέκα στρατηγικής σημασίας λιμένων αλλά και για την «επιστροφή» υπό την στέγη του ΥΝΝΠ λιμένων που τώρα τελούν υπό τον έλεγχο λιμενικών ταμείων τα οποία ανήκουν σε Δήμους ή Κοινότητες. Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος για τα δέκα λιμάνια η μελέτη που θα δοθεί εντός των ημερών στο ΤΑΙΠΕΔ θα «ξεκαθαρίσει το τοπίο» ως προς τις προτεινόμενες χρήσεις από τις οποίες εκτιμάται ότι θα εξαρτηθεί και το επενδυτικό ενδιαφέρον. Ως γνωστόν για την Αλεξανδρούπολη υφίσταται καταγεγραμμένο επενδυτικό ενδιαφέρον ενώ επίσης πρόσφατα κατεγράφη και το ενδιαφέρον από πλευράς Γριμάλντι να επενδύσει σε δύο τουλάχιστον λιμάνια της Δ. Ελλάδας τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν « επενδυτικό γρίφο». Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι για την περίπτωση της Ηγουμενίτσας τον κομβικό ρόλο και τη σημασία του λιμένα στον άξονα της Εγνατίας είχε φέρει στο προσκήνιο προ εικοσαετίας και πλέον ο αείμνηστος Περικλής Παναγοπουλος ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το «στίγμα» του στην ακτοπλοΐα αλλά και την κρουαζιέρα.
Όσον αφορά στην ενοποίηση των λιπών λιμένων οι ηγεσίες του ΥΝΝΠ που είχαν επιχειρήσει στο παρελθόν ανάλογα εγχειρήματα προσέκρουαν σχεδόν μονίμως στο «περίφημο πολιτικό κόστος» και τούτο γιατί τοπικοί φορείς της αυτοδιοίκησης και βουλευτές δεν έβλεπαν με καλό μάτι ο καθείς για το δικό του λόγο την ενοποίηση. Η «τακτική» αυτή , σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του θαλάσσιου τουρισμού, και όχι μόνο, οδήγησε στην «απαξίωση» μικρών λιμένων τα οποία και θα μπορούσαν να έχουν ένα αποδοτικότερο ρόλο για τις τοπικές κοινωνίες αν είχαν εμπλακεί στην ανάπτυξη του yatchting. Εν προκειμένω το ερώτημα που αναφύεται τώρα είναι αν η νυν ηγεσία του ΥΝΝΠ θα ακολουθήσει δυναμική πολιτική ώστε να αποσοβηθούν επαναλήψεις του παρελθόντος ως προς την συγκέντρωση των μικρότερων λιμένων.