«Άνθρακες ο θησαυρός» – Κατέπεσαν οι κατηγορίες για τους liners

Οι πιο ισχυρές ρυθμιστικές αρχές θαλάσσιου ανταγωνισμού στον κόσμο δεν έχουν βρει αποδείξεις συμπαιγνίας μεταξύ ηγετικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων ή των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών παρά τον έντονο έλεγχο και εν μέσω εκτεταμένης υποψίας χειραγώγησης της αγοράς.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής Daniel Maffei δήλωσε στη Lloyd’s List ότι η αμερικανική υπηρεσία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας, κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα ότι δεν έχει υπάρξει τεχνητή μείωση της παραγωγικής ικανότητας που θα αύξανε τις τιμές.

Το τρίο, το οποίο πραγματοποίησε μια από τις τακτικές τριμερείς συναντήσεις τους νωρίτερα αυτό το μήνα, παρακολουθεί το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων με διαφορετικούς τρόπους. Ωστόσο, και οι τρεις συμφώνησαν ότι οι τρέχουσες τιμές βασίζονταν στις δυνάμεις της αγοράς και όχι σε οποιαδήποτε αντιανταγωνιστική συμπεριφορά.

Με τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών να εκτινάχθηκαν στα ύψη όλων των εποχών, πολλοί αποστολείς παραπονέθηκαν ότι οι μεταφορείς πρέπει να συνεργάζονται παράνομα και απαίτησαν δράση από τις αρχές ανταγωνισμού, όπως η FMC.

Μιλώντας καθώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περίμεναν αγκυροβολημένα ή σε παρασυρόμενες περιοχές έξω από το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, ο πρόεδρος του FMC δήλωσε ότι οι τιμές spot freight ρεκόρ ήταν απλά το αποτέλεσμα της πολύ μεγαλύτερης ζήτησης από ό, τι η βιομηχανία θαλάσσιας ναυτιλίας έχει συναντήσει ποτέ πριν.