Παρέμβαση της ΔΑΛΠ, προκαλεί την έντονη αντίδραση του ΟΛΠ

Για επιχείρηση υποκατάστασης της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, παρέμβαση στη διοίκηση του λιμανιού και συστηματική προσπάθεια αμφισβήτησης της ιδιωτικοποίησης της ΟΛΠ ΑΕ και της λειτουργίας της στο πλαίσιο των διατάξεων του νόμου για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, κατηγορεί επιστολή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς τη Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά ΔΑΛΠ.
Η επιστολή που εστάλη στις αρχές του μήνα στους υπουργούς Οικονομικών, Ναυτιλίας, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ και τον πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων ΡΑΛ, εστάλη εξαιτίας της πρωτοβουλίας της ΔΑΛΠ να καλέσει σε διαβούλευση για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και το Master Plan φορείς και χρήστες του λιμανιού. Σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΛΠ (Cosco) η δημόσια αρχή δε διαθέτει κανένα νομικό ή άλλο έρεισμα για την αμφιλεγόμενη, όπως χαρακτηρίζεται παρέμβασή της, ενώ επιπρόσθετα υπογραμμίζεται ότι η κίνηση αυτή στρέφεται ευθέως κατά της υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος του Οργανισμού.
Η καταγγελία για την επιχειρούμενη παράνομη κρατική παρέμβαση σε θέματα αρμοδιότητας του ΟΛΠ, δεν περιορίζεται σύμφωνα με την επιστολή στην κίνηση της ΔΑΛΠ που φέρεται να δημιουργεί σοβαρή σύγχυση για τις αρμοδιότητες και τα δικαιώματα της ΟΛΠ ΑΕ. Θέμα φέρεται να έχει δημιουργηθεί και εντός του υπουργείου ναυτιλίας καθώς η ΔΑΛΠ εμφανίζεται σύμφωνα με την επιστολή να σφετερίζεται αρμοδιότητες άλλων υπηρεσιών όπως η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων ή της ΡΑΛ.
Υπενθυμίζεται ότι από την εποχή που αποφασίστηκε η δημιουργία της ΔΑΛΠ από τον πρώην υπουργό ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, είχαν προκληθεί αντιδράσεις από την πλευρά της Cosco καθώς ήδη υπήρχαν 5 εποπτικοί φορείς και σημαντική γραφειοκρατική επιβάρυνση.
Στην επιστολή της Cosco με ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου, υπογραμμίζεται ότι η έγκριση του Master Plan ρυθμίζεται από πολύ συγκεκριμένες διατάξεις, με βάση τις οποίες η διαδικασία της διαβούλευσης γίνεται από τον ΟΛΠ (παρ. 6.3, γ, ίν, (Γ) της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου που κυρώθηκε με το ν. 4404/2016), ενώ η διαδικασία ελέγχου και έγκρισής του έχει ρητά δια νόμου ανατεθεί στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και στην αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του ίδιου Υπουργείου (άρθρο 44 του ν. 4150/2013 όπως ισχύει), που είναι και οι μόνοι αρμόδιοι να ενεργήσουν εντός του πλαισίου των υπηρεσιακών τους καθηκόντων για την παροχή της σχετικής έγκρισης.
inRead Advertisement by VIDADS since 2011
Να θυμίσουμε ότι όπως προβλέπεται από τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί για την παραχώρηση του ΟΛΠ, η διοίκηση του Οργανισμού έχει ήδη προχωρήσει τις διαδικασίες διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, οι απόψεις των οποίων βρίσκονται στη φάση της αποτύπωσης προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία έγκρισης.
Να σημειωθεί ότι το ζήτημα έφτασε χθες και στη βουλή όπου στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου συζητείται η σύμβαση παραχώρησης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο τομεάρχης ναυτιλίας και εισηγητής για τη ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης ζήτησε εξηγήσεις για τα όσα συμβαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά.
Τι λέει η επιστολή
Πιο αναλυτικά η επιστολή του ΟΛΠ αναφέρει πως “ο επικεφαλής της ΔΑΛΠ επιχειρεί την υποκατάσταση της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ και την παρέμβασή του στη διοίκηση του λιμένα, κάτι το οποίο δεν είναι μόνον παράνομο αλλά είναι επίσης πράξη στρεφόμενη ευθέως κατά της υλοποίησης του προγράμματος επενδύσεων της εταιρίας μας, προϋπόθεση για την υλοποίηση του οποίου είναι η έγκριση το Master Plan.
Και η επιστολή συνεχίζει:
“παρεμβάλλονται σοβαρά εμπόδια στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρίας μας, το οποίο είναι κρίσιμο όχι μόνο για την ΟΛΠ ΑΕ αλλά και για την εθνική οικονομία από την εισροή άμεσων ξένων επενδύσεων”.
Η διοίκηση του ΟΛΠ ζητεί από την κυβέρνηση όπως “ασκούντες έλεγχο νομιμότητας και σκοπιμότητας της ως άνω ενέργειας του επικεφαλής της ΔΑΛΠ, ακυρώσετε την σύγκληση της συνέλευσης αυτής αποστέλλοντας σχετικό έγγραφο στους αποδέκτες της πρόσκλησης, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα αλλά και να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου νομικού πλαισίου η διαδικασία έγκρισης του ολοκληρωμένου Master Plan του λιμένα Πειραιώς και κατά συνέπεια να επισπευσθεί, εντός των χρονικών πλαισίων και των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης, το Υποχρεωτικό Επενδυτικό Πρόγραμμα της εταιρίας μας”.
Η επιστολή καταλήγει επισημαίνοντας ότι “η ΟΛΠ ΑΕ δεν πρόκειται να αποδεχθεί οποιαδήποτε συνέπεια για την καθυστέρηση ή εμπλοκή της έγκρισης του Master Plan από την ενέργεια αυτή, αλλά αντιθέτως επιφυλάσσεται, ήδη από τώρα, για κάθε οικονομική ζημία θα προκληθεί στην εταιρίας μας, αμέσως ή εμμέσως, από την παραβίαση των διατάξεων που ρυθμίζουν την λειτουργία της αλλά και των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης”.
Πηγή: capital.gr