Με τις αναλύσεις σε διεθνές και όχι μόνο επίπεδο να δίνουν και να παίρνουν για την οικονομία της Τουρκίας μία δεύτερη ανάγνωση των προσπαθειών της γείτονας χώρας να ανακάμψει ο τουρισμός της και ιδιαίτερα ο τομέας της κρουαζιέρας μάλλον δεν αφήνει αμφιβολίες. Πέραν του νέου γιγαντιαίου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης το τελευταίο διάστημα η Τουρκία μέσω της Global Ports Holding η οποία διαχειρίζεται τα λιμάνια σε Kusadasi, Bodrum και Antalya ανακοίνωσε μία νέα τιμολογιακή πολιτική για τους από-επιβιβαζόμενους από κρουαζιερόπλοια. Που ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο κάλεσμα για τις εταιρίες πλοία των οποίων καταπλέουν σε Τουρκικούς λιμένες να αξιοποιήσουν την πολιτική αυτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα κοντά στα τέλη Μαρτίου οι χρεώσεις διαμορφώνονται για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου και Νοεμβρίου Δεκεμβρίου σε 45 δολάρια το άτομο, την περίοδο Μαϊου-Ιουνίου σε 35 δολάρια ανα άτομο και την περίοδο Ιουλίου –Οκτωβρίου σε 25 δολάρια ανα άτομο. Να σημειωθεί τέλος ότι πλοία εταιριών που θα πιάνουν σε περισσότερα του ενός Τουρκικά λιμάνια θα τυγχάνουν της προαναφερθείσας τιμολογιακής πολιτικής μόνο από ένα λιμάνι. Να σημειωθεί επίσης ότι με στοιχεία της MedCruise που δημοσιοποιήθηκαν στα μέσα του περασμένου μήνα το 2017 η Κωνσταντινούπολη μηδένισε τις απώλειες έναντι των 600.000 του 2015 και των 36.708 του 2016 γεγονός που καταδεικνύει ότι η προσπάθεια από τουρκικής πλευράς να ανακάμψει ο τομέας έφερε αποτελέσματα. Εκ των στοιχείων προκύπτει το συμπέρασμα ότι η Τουρκία μάλλον στο ενδεχόμενο που οι τόνοι στο Αιγαίο «κτυπήσουν κόκκινο» θα απολέσει όλους αυτούς του κόπους που έχει καταβάλει να διασώσει αλλά και βελτιώσει τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια της.
Ζημιά και για την Ελλάδα
Από την άλλη πλευρά η Ελλάδα αναδείχθηκε ο δεύτερος πιο ελκυστικός παγκόσμιος προορισμός κρουαζιέρας στην ψηφοφορία των αναγνωστών των ειδικών, στο θαλάσσιο τουρισμό, βρετανικών περιοδικών World of Cruising, Cruise Trade News και Cruise Ports & Destinations, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Τουρισμού. Η Ελλάδα, εκτός από δεύτερος παγκόσμιος προορισμός, ουσιαστικά είναι πρώτος σε προτίμηση σε Ευρώπη και Μεσόγειο, δεδομένου ότι βρέθηκε στην τελική τριάδα, με την Τζαμάικα (πρώτη θέση) και τη Σιγκαπούρη (τρίτη θέση).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις με τα βλέμματα των tour operatores στραμμένα στο Αιγαίο η όποια ένταση θα έθετε σε κίνδυνο την κρουαζιέρα προς όφελος άλλων προορισμός στην Κεντρική και Δυτική Μεσόγειο και θα ζημίωνε τόσο την Τουρκία όσο και την Ελλάδα οι οικονομίες των οποίων «διέρχονται δια πυρός και σιδήρου». Φέτος τα στοιχεία δείχνουν μία ικανοποιητική περίοδο, αν δεν υπάρξει κάποιο περιστατικό που θα τα ανέτρεπε όλα, αλλά για του χρόνου τα πράγματα είναι έως και “δύσκολα” καθώς οι tour operatores έχουν την τάση να απομακρύνουν τους επιβάτες από “ζώνες” όπου μπορεί να εξελιχθούν απρόβλεπτες καταστάσεις που θα διατάρασσαν την γαλήνη της κρουαζιέρας.