Ι. Μώραλης: Πρέπει να κατανοήσουν οι Κινέζοι ότι ο δήμος είναι υπεύθυνος για το τοπόσημο της πόλης

Σκεπτικός στέκεται ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης απέναντι στην κινεζική πρόταση για το master plan του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου, πρώτου συνεδρίου ΕΝΠΕ-ΚΕΔΕ, σημειώνει ότι η απλή αναλογική είναι ένα δίκαιο εκλογικό σύστημα, αλλά χρειάζεται να ωριμάσουν οι συνθήκες και διαβεβαιώνει ότι η ρύπανση στη θάλασσα το περασμένο φθινόπωρο είναι πλέον μόνον ένα πάθημα που ελπίζει να έγινε μάθημα.
Ειδικότερα σε ερώτηση σχετικά με το master plan του ΟΛΠ και τι θα γίνει τελικά ο Δήμαρχος ανέφερε τα ακόλουθα:
«Περιμένουμε τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ (σ.σ. Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων). Πάντως, υπάρχουν σημεία που συμφωνούμε και σημεία που διαφωνούμε. Σε ότι αφορά τα έργα που προγραμματίζονται, στα όρια του δήμου Πειραιά σχεδιάζεται η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα. Εμείς δεν έχουμε ναυπηγεία, αποθήκες καυσίμων και αμμοβολές, όπως το Πέραμα, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι. Τα ξενοδοχεία, τα οικολογικά λεωφορεία, η επέκταση του σταθμού της προβλήτας κρουαζιέρας μας βρίσκει σύμφωνους.
Αλλά μας βρίσκει κάθετα αντίθετους η δημιουργία εμπορικού κέντρου Mall στη χερσαία λιμενική ζώνη και βεβαίως η αλλαγή του προεδρικού καθεστώτος και τα 55 μέτρα ύψος που ζητούν για μια σειρά εργασίες. Επιτέλους, πρέπει να κατανοήσουν οι φίλοι και γείτονές μας Κινέζοι ότι, εάν δεν είναι ο δήμος υπεύθυνος για το τοπόσημο της πόλης, ποιος άλλος μπορεί να είναι;».
Όσον αφορά στο Πρόγραμμα Γαλάζιας Ανάπτυξης ερωτηθείς αν είναι το αναπτυξιακό εργαλείο είπε τα εξής:
«Υπάρχουν πολλά αναπτυξιακά προγράμματα, στα οποία συμμετέχουμε. Λάβαμε μέρος σε μια ανταγωνιστική διαδικασία για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, που είναι ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο. Ήδη με ΦΕΚ εγκρίθηκαν 80 εκατ. ευρώ για την πόλη του Πειραιά την περίοδο 2017-2022. Αφορά ένα γενικό master plan για την πόλη, που χωρίζεται σε τρεις τομείς και τα κονδύλια έχουν διανεμηθεί σχεδόν ισομερώς σε κοινωνική συνοχή (στήριξη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες), επιχειρηματικότητα (στήριξη ΜΜΕ, γαλάζιας οικονομίας) και αναπλάσεις (μια πιο όμορφη πόλη).
Εάν το συνδυάσουμε και με άλλα προγράμματα, είναι εμφανές ότι είμαστε ένας δήμος που παρακολουθεί, μπορεί να κάνει σοβαρές προτάσεις και έχει δυνατότητα άντλησης σημαντικών κεφαλαίων. Η γαλάζια οικονομία είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Στηρίζουμε νεοφυείς επιχειρήσεις με άξονα θαλασσινά επαγγέλματα ή στεριανά επαγγέλματα που στηρίζουν τη θάλασσα. Με καινοτομία και νέες ιδέες θέλουμε να κατευθύνουμε την πόλη του Πειραιά και την περιοχή, στη θάλασσα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ